سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۳:۳۷:۴۲

مراسم تودیع و معارفه استاندار استان مرکزی

صبح امروز طی مراسمی در سالن پیامبراعظم استانداری مرکزی آقای فزاد مخلص الائمه به عنوان استاندار جدید استان مرکزی معارفه شد و از زحمات آقای سید علی آقازده نیز تقدیر به عمل آمد

مراسم تودیع و معارفه استاندار استان مرکزی

معارفه استاندار

آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان در مراسم معارفه استاندار جدید استان مرکزی، این استان را مهد مفاخر و نظام اسلامی را آغازگر فصل جدید ادغام سیاست و دیانت دانست و تاکید کرد سیاست خارجی کلان‌تر از مسائل داخلی است و در ذیل آن نیز به مسائل خرد همزمان با مسائل کلان پرداخته شود و باید راه ترسیم شده از سوی امام با تمام قوا ادامه داد شود و بر همه آحاد جامعه و مسئولین ادامه این راه واجب است.

در ادامه این مراسم نظری رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی با عرض خوش آمد به وزیر کشور و معاون سیاسی وزارت کشور و جناب آقای مخلص الائمه سوابق استاندار جدید را دارای ظرفیت بالا برای خدمت رسانی به مردم و استان دانست و در ادامه افزود: با توجه به اینکه عزل و نصب مسئولین در اختیار قوه مجریه است و مقام معظم رهبری هم نمایندگان مجلس را از دخالت در عزل و نصب ها نهی کردند ما نیز در این زمینه ورود نکردیم و در انتخاب مدیران ارشد و اجرایی در استان هم دخالت نخواهیم کرد اما از استاندار جدید درخواست داریم که حتی الامکان از ظرفیت های بومی استفاده کند و خود را استاندار کل استان بداند و به صورت میدانی برای رفع مشکلات اقدام کند.

وی در ادامه افزود درخواست داریم استاندار جدید در مقابل زیاده خواهی ها بایستد و ما هم با تمام توان به ایشان کمک خواهیم کرد تا مسائل سال‌ های گذشته تکرار نشود و باید در انتها هم از زحمات آقای سید علی آقازاده تشکر کنیم و توجه کنیم که اگر کسی کمترین کاری در راه خدا کرده باشد آن کار در نزد خداوند محفوظ است.

سید علی آقازاده آخرین استاندار دولت دوازدهم در استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی خواستگاه تعدادی از مفاخر کشور است و مردم استان هم این مهم را خوب می‌دانند و طبق آن از مسئولین استان انتظار خدمت دارند.

وی در ادامه با اشاره به سلامت انتخابات های برگزار شده در دوره تصدی خودش در استان تصریح کرد: که استانداری مرکزی در دوره تصدی بنده با تمام احزاب رابطه خوبی داشته است.

آقازاده در ادامه افزود: استانداری مرکزی با تلاشی که داشته است موضوعات کارگران صنایع بزرگ را حل کرد و این کار قائم به فرد نبوده و تمام تیم استانداری و نمایندگان استان در این امر دخیل و زیر نظر آیت الله دری به این مهم رسیدگی کردند.

آقازاده استاندار سابق استان مرکزی این استان را یکی از موفق‌ ترین استانها در زمینه کرونا و سومین استان در زمینه واکسیناسیون کشور دانست و مراتب تشکر خود را از مردم مسئولین و دست‌اندرکاران دولت در استان ابراز داشت وی در پایان تصریح کرد وحدت و انسجام رمز موفقیت و فائق آمدن به مشکلات است.

 

در ادامه این مراسم احمد وحیدی وزیر کشور، استان مرکزی را محل تربیت شهیدان و امام راحل را افتخار انقلاب اسلامی و وجودشان را افتخار استان مرکزی نامید.

احمد وحیدی در ادامه افزود: اقتصاد کشور اقتصاد ضعیفی نیست و نیاز به متولی دلسوز برای مدیریت دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: استان مرکزی بسیار فراتر از یک میلیارد دلار را در زمینه صادرات باید در نظر داشته باشد و اگر صنایع استان به جایگاه اصلی خود برسد خوشه های صنعتی فراوانی از آن شکل می گیرد. در کشاورزی هم در صورتی که محصول مناسب و بازار درست انتخاب شود می‌توان درآمد سرشاری برای استان ایجاد نمود. وزیر کشور دولت سیزدهم در ادامه جایگاه مردمی کردن اقتصاد را یکی از سرمنشاء های رشد اقتصاد و مسائل مهم دانست و خاطرنشان کرد یکی از وظایف استانداران ما رفع موانع برای مردمی کردن اقتصاد است.
وی در ادامه با تقدیر از سید علی آقازاده استاندار سابق استان مرکزی از تلاش‌های وی در سال‌های گذشته قدردانی کرد و تاکید نمود که فقط استاندارد نیست که باید در جهت رفع مشکلات اقدام نماید و فرزانگان و بزرگان هم باید در این زمینه به ایشان کمک نمایند.

وحیدی عزم و اراده را برای رفع مشکلات از مهمترین شاخص‌ها دانست و تاکید کرد که اگر در جهت خدمت به مردم با توکل و به پشتوانه خداوند اقدام شود، دیگر نمیشود و نمی توانیم بی‌معنی می‌شود.

معارفه مخلص الائمه

فرزاد مخلص الائمه استاندار جدید استان مرکزی با خیرمقدم به میهمانان مراسم اعلام داشت برنامه ارائه شده به هیئت دولت تحت عنوان سند راهبردی حکمرانی استان مرکزی در افق گام دوم را در روزهای آینده در اختیار عموم قرار خواهد داد.

مخلص الائمه استاندار جدید دست‌اندرکاران دولت را در استان مرکزی به تغییر رویکرد در حوزه کاری خود دعوت کرد و رویکرد مدیریتی استانداری مرکزی را مسئله محوری اعلام نمود و رسیدن به وضعیت مطلوب از وضعیت موجود را معطوف به نظام وارد کردن این سیر مسائل دانست.
وی در ادامه با تبیین مدل اقتصاد از دید مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را دارای دو رکن دانست، اول اقتصاد مردمی و دوم اقتصاد دانش‌بنیان که این مهم نیز با تلاش و تقویت صنایع استان محقق می‌شود.
مخلص الائمه در ادامه سخنان خود از مدیران شهرستان ها و استان خواست در حوزه مدیریتی خود مسئولیت کار خود را با تمام توان و قوا بر عهده بگیرند و تلاش خود را در این جهت معطوف بنمایند.

استاندار جدید استان مرکزی در ادامه نیز از جوانان و نخبگان دعوت نمود تا کار را به دست بگیرند و استان را به سمت پیشرفت سوق دهند.

بیست و سومین استاندار استان مرکزی در ادامه تاکید کرد: یکی از وظایف دولت ها مدیریت ادراکات مردم است و مهم این است که مردم بیشتر از عدالت احساس عدالت بکنند و این مهم با کار دقیق و منظم فراهم خواهد شد و سعی خواهیم کرد حتی الامکان بروکراسی و دیوانسالاری را کنار بزنیم و یک سند راه اقتصادی برای رسیدن به سرمنزل مقصود تعریف کنیم. و طبق گفته رئیس جمهور ما نیز در مقابل هیچ طیف سیاسی نیستیم مگر مفسدین و از تمام طیف ها برای پیشبرد کار دعوت می کنیم.

مخلص الائمه در پایان اظهار داشت : وزیر کشور تایید خواهند کرد که بنده راضی به قبول مسئولیت نبودم ولی حالا که این مهم بر عهده ما قرار گرفته، طبق گفته مقام معظم رهبری اینجا را مرکز جهان دانسته و تمام توان خود را به کار خواهم بست.

 

مخلص الائمه

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت