شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۵:۴۷:۰۶

آلودگی باز هم اراک را درگیر کرد

هوای اراک برای صد و بیست و یکمین روز در سال جاری به وضعیت ناسالم رسید و برای گروه های خاص، کودکان، سالمندان و بیماران تنفسی خطرناک اعلام شد

وضعیت هوا:

آلودگی باز هم اراک را درگیر کرد

به گزارش پیک راستان امروز پانزدهم آذر ماه تابلوهای اندازه گیری شاخص هوا در ایستگاه های خیابان مخابرات، خیابان شریعتی و اداره کل محیط زیست به ترتیب با نشان دادن شاخص های ۱۵۹ ، ۱۵۲ ، ۸۴ خبر از آلودگی بیش از حد و هوا و خطرناک بودن این وضعیت برای گروه های خاص، کودکان، سالمندان و بیماران تنفسی میدهد.

این آلودگی هوا در حالیست که سه روز قبل از این تاریخ سامانه بارشی نسبتاً خوبی هوای شهر اراک را تحت تاثیر قرار داده بود و با بارش باران کیفیت هوای شهر اراک به حد مطلوبی رسیده بود.

حال سوال اینجاست که علت و منشا ایجاد این حجم از آلودگی هوا کجاست؟ و چطور ممکن است که در عرض ۷۲ ساعت شاخص های آلودگی هوا به این حجم از آلودگی برسند.

شهردار اراک در اولین روز ماه جاری در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو یکی از مسببان وضعیت آلودگی هوای اراک را نیروگاه شازند معرفی کرد و اظهار داشت که این نیروگاه در بعضی از ایام سال تا هفت و نیم میلیون لیتر مازوت برای تولید برق میسوزاند.

اما نکته دیگری که در صحبت های شهردار اراک جلب توجه میکند این است که نیروگاه حرارتی شازند اگر از گاز طبیعی هم به عنوان سوخت استفاده کند حجم زیادی دی اکسید نیتروژن وارد هوای اراک میکند.

و حالا باید پرسید که اصولاً جای دهی این نیروگاه در این موقعیت جغرافیایی کار درستی بوده است یا نه؟

 

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت