شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۲۷:۰۳

مه گرفتگی و کاهش دید در ۴ محور مواصلاتی استان مرکزی

رئیس پلیس راه استان مرکزی گفت: در محورهای اراک – قم، اراک – فراهان – اراک – توره و گردنه دخان شهرستان ساوه با پدیده مه گرفتگی بسیار شدید و کاهش دید مواجه هستیم.

رئیس پلیس راه استان مرکزی اعلام کرد:

مه گرفتگی و کاهش دید در ۴ محور مواصلاتی استان مرکزی

مه گرفتگی جاده‌ای

به گزارش پیک راستان سرهنگ محمد پورشمس صبح امروز ‌، با اشاره به مه‌گرفتگی در محورهای مواصلاتی استان مرکزی تشریح کرد : طبق آخرین گزارشاتی که از وضعیت راه‌های استان به دست ما رسیده، در محورهای اراک-قم، اراک-فراهان، اراک – توره و گردنه دخان شهرستان ساوه با پدیده مه گرفتگی بسیار شدید مواجه هستیم و در سایر محورهای مواصلاتی استان  هم مه گرفتگی بسیار ضعیف بوده و مشکل خاصی برای عبور و مرور نیست.

وی افزود: بنابراین با توجه به مه گرفتگی شدید برخی از محورهای استان لازم است رانندگان وسایل نقلیه، با احتیاط بیشتری رانندگی کرده و سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را رعایت کنند.

رئیس پلیس راه استان مرکزی تصریح کرد: رانندگان توجه داشته باشند، هنگام مه گرفتگی، میدان دید راننده محدود شده و احتمال وقوع تصادف به مراتب بالاتر می‌رود.

پور شمس بیان کرد: همچنین لازم است تجهیزاتی مثل برف‌پاک‌کن، بخاری و غیره که نقص آنها می‌تواند در دید راننده تاثیرگذار باشد، مورد بازبینی و در صورت نیاز رفع نقص شود و توصیه می‌شود در صورت امکان از تردد در محور‌های مه گرفته خودداری شود.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش میدان دید راننده، رانندگی در این آب و هوا نیازمند دقت بیشتری است و باید رانندگان به طور ویژه سرعت مطمئنه را رعایت کنند و توجه کافی به جلو در زمان مه گرفتگی را مد نظر داشته باشند تا شاهد وقوع سوانح رانندگی نباشیم.

رئیس پلیس راه استان مرکزی عنوان کرد: سرعت خودرو در زمان مه گرفتگی باید به مراتب کمتر از سرعت در زمان عادی باشد زیرا شعاع دید راننده به حداقل می‌رسد و اگر با سرعت بالا رانندگی کنیم بسیار خطرناک است و احتمال خروج از راه و تصادف و واژگونی افزایش می‌یابد.

پورشمس افزود: از توصیه‌های جدی پلیس راه رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب با وسیله جلو در هنگام رانندگی است.

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت