شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۳:۲۳:۳۶

غرفه معرفی ۱۱۰ شهید طلبه و روحانی استان مرکزی در مصلی قم برپا شد

مسئول بسیج طلاب استان مرکزی گفت: با توجه به سالروز آزادسازی خرمشهر سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان مرکزی نسبت به برگزاری غرفه معرفی ۱۱۰ شهید طلبه و روحانی استان مرکزی در کنگره ملی ۴ هزار شهید طلبه کشور در مصلی استان قم اقدام کرده است.

غرفه معرفی ۱۱۰ شهید طلبه و روحانی استان مرکزی در مصلی قم برپا شد

غرفه معرفی 110 شهید طلبه استان مرکزی

به گزارش پیک راستان به نقل از تسنیم حجت‌الاسلام ابوالفضل رجبی، با اشاره به روز مقاومت و پایداری اظهار داشت: با توجه به سالروز آزادسازی خرمشهر سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان مرکزی نسبت به برگزاری غرفه معرفی ۱۱۰ شهید طلبه و روحانی استان مرکزی در کنگره ملی ۴ هزار شهید کشور در مصلی استان قم اقدام کرده است.

وی افزود: در این غرفه آثار شهدای روحانی استان مرکزی، وصیت‌نامه‌، کتاب‌، مقاله و نشریه در زمینه سیره و سبک زندگی شهدای طلبه در زمینه اخلاقی، سیاسی، علمی، مبارزات و مصاحبه با خانواده شهدای روحانی به نمایش گذاشته می‌شود.

مسئول بسیج طلاب استان مرکزی ادامه داد: اقدامات مختلف در راستای گرامیداشت شهدای روحانی و طلبه استان از جمله مسابقات فوتسال، کاراته، جزءخوانی قرآن، توزیع بسته‌های معیشتی، سرکشی از خانواده شهدای روحانی، تهیه وصیت‌نامه شهدای روحانی و انعکاس آنها در شبکه شاد آموزش و پرورش توسط مبلغان، محرومیت‌زدایی و فعالیت‌های جهادی در این غرفه ارائه می‌شود.

رجبی تصریح کرد: سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان در راستای تبیین فرهنگ شهدای روحانی برنامه‌های مختلف در حوزه محرومیت‌زدایی، بصیرت‌افزایی، اجتماعی و غیره به نیت یک شهید روحانی برگزار می‌کند.

وی با اشاره به نقش طلاب و روحانیان در ۸ سال دفاع مقدس گفت: با توجه به اینکه فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت یکی از مولفه‌های سیره اهل بیت(ع) است مهم‌ترین نقش طلاب و روحانیان در دوران دفاع مقدس سازماندهی و هدایت مردم به جبهه‌های حق علیه باطل بوده است.

مسئول بسیج طلاب استان مرکزی افزود: یکی دیگر از نقش‌های طلاب و روحانیان در دوران دفاع مقدس فرماندهی بود که حدود ۶۰ نفر از طلاب در دوران دفاع مقدس در قالب فرمانده گردان، گروهان، قرارگاه و غیره مشغول به فعالیت بودند.

رجبی ادامه داد: ارتقای بینش عقیدتی و اعتقادی و پشتیبانی جبهه‌های جنگ، تبیین فرهنگ انفاق و کمک به هم‌نوع یکی دیگر از اقدامات طلاب و روحانیان در دوران دفاع مقدس بود که اقلام مورد نیاز رزمندگان توسط طلاب جمع‌آوری، سازماندهی و هدایت می‌شد.

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت