شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۳۵:۰۲

«مدافعان ارزش ها» با حضور رئیس کل دادگستری

دومین نشست مطالبه‌گری اجتماع مردمی «مدافعان ارزش‌ ها» شامگاه دوشنبه، اول آذر در مسجد الزهرا(س) اراک برگزار شد.

«مدافعان ارزش ها» با حضور رئیس کل دادگستری

به گزارش خبرنگار پیک راستان، حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی، شامگاه دوشنبه، اول آذر در دومین نشست مطالبه‌گری اجتماع مردمی تحت عنوان «مدافعان ارزش ها» که در مسجد الزهرا(س) اراک برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج، مردم را به حفظ نظام و نگاه به واقعیت و دستاوردهای آن توصیه کرد و افزود: این نظام محصول خون پاک صدها هزار شهید، جانباز، ایثارگر و آزاده است که باید قدر دانسته شود. بسیج نیز به عنوان یادگار امام راحل است یکی از ارزش‌های آن محسوب می‌شود.

وی بسیج را مولود مسجد دانست و تصریح کرد: نیروهای انقلابی خود را فدای ولایت‌فقیه و نظام اسلامی ایران کردند تا صدمه و خدشه‌ای متوجه ارزش‌ها و آرمان های انقلاب نباشد. معقول و منطقی نیست این گوهر گران‌بها و باارزش به حال خود رها شده و نادیده گرفته شود. مگر می‌شود ملت انقلابی ایران اجازه بی‌حرمتی به ارکان ارزشی را بدهد. با وجود اینکه مردم از کم‌کاری برخی مسئولان گلایه دارند اما شاهراه انقلاب محکم، استوار و با عزت ریل‌گذاری شده و با قدرت در مسیر ارزشی خود حرکت می‌کند.

موسوی ضرورت حرکت در مسیر امام راحل، رهبر معظم انقلاب و بسیج را مورد تأکید قرار داد و افزود: بسیجی، تمام زندگی خود را وقف خدمت به اسلام و قرآن می‌کند و شاهدیم که امام راحل با وجود داشتن شخصیت بسیار وارسته و والا بسیجی بودن را افتخار می‌دانند. با حضور بسیجیان در عرصه‌های مختلف آینده‌ای روشن و بانشاط را شاهد خواهیم بود. با کمک بسیجیان و مسئولان دلسوز بیانیه گام دوم بر مبنای خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی پیش خواهد رفت.

رئیس کل دادگستری استان در بخش دیگر از سخنان خود به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره و بخشیدن مهر و محبت به مخاطب را نکته اصلی و محوری این فریضه الهی برشمرد و ضرورت تبیین منکرات و معروفات در جامعه با روش‌های درست و اصولی را مورد تأکید قرار داد.

وی با ابراز تأسف از اینکه قُبح منکرات در جامعه فعلی از بین رفته و معروفات فراموش شده و در پَستو‌ها قرار گرفتند، ادامه داد: جوانان و نوجوانان امروز درگیر پاره‌ای از ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی در بخش‌های مختلف همچون پوشش شده‌اند که هدف از طراح و پشت پرده آن را نمی‌دانند و وظیفه ما این است که آنان را با شیوه‌های درست و کاربردی نسبت به این اهداف آشنا کنیم.

موسوی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: «ایران اسلامی باید کانون الهام‌بخش و توجه جهان اسلام باشد»، اضافه کرد: رسالت انجام این ایده عظیم برعهده همه ما است و ما برای آن چه میزان برنامه‌ریزی کرده‌ایم؟ قرار بر این بود برای آرمانی شدن جامعه از ظاهر زننده اجتماع (پوشش نامناسب) پرهیز شود و ضروری است برای تحقق مبانی دینی و قرآنی در جامعه همه تلاش کنیم.

وی ضرورت مشارکت حداکثری مردم برای ورود به حوزه پیشگیری را خواستار شد و با اشاره به حجم بالای پرونده‌های دادگستری، ادامه داد: دغدغه‌مند بودن شهروندان به کاهش ورودی پرونده‌ها منتج می‌شود و کاهش ورودی به آرامش قضات، بررسی دقیق‌تر پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی. از این رو پیشگیری از مهم‌ترین برنامه‌های پیشرو برای داشتن جامعه آرمانی است و اسلام برای پاک‌سازی محیط بیرونی و حتی ذهنی از ۱۴۰۰ سال برنامه تعریف کرده است.

رئیس کل دادگستری استان زندانیان را یکی دیگر از مشکلات جامعه دانست و اضافه کرد: زندانی کردن سرپرست خانوار مشکلات بسیاری برای جامعه ایجاد می‌کند و لازم است عموم مردم به ویژه خیرین و مسجدی‌ها فکری اساسی برای زندانیان و محکومان جرائم غیرعمد داشته باشند.

موسوی از حضور و مشارکت مردم استان در جشن گلریزان تقدیر کرد و افزود: اگر مسجدی‌ها و خیرین بیش از پیش وارد میدان شده و به آزادی محکومان جرائم غیرعمد اهتمام داشته باشند، قطعاً آمار زندانیان استان کاهش خواهد یافت.

یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی در پایان جلسه به سؤالات شهروندان اراکی در خصوص اعتیاد و برخورد دستگاه قضا با معتادان و قاچاقچیان، برخورد دستگاه قضا با بدحجابان و سگ گردان‌ها و … پاسخ داد.

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت