شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۱۰:۳۴

ارتباط صنعت و دانشگاه لازمه رونق تولید

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه “رونق تولید به دنبال ارتباط صنعت و دانشگاه محقق می‌شود” گفت: تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه در دستور کار مراکز آموزش عالی استان مرکزی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

ارتباط صنعت و دانشگاه لازمه رونق تولید

صنعت و دانشگاه

به‌گزارش پیک راستان به نقل از  تسنیم ، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی صبح امروز در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی با اشاره به ضرورت تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه اظهار داشت: تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه باید در اولویت و دستور کار مراکز آموزش عالی استان مرکزی قرار گیرد و با برقراری این ارتباط حلقه اتصالی بین پژوهش‌های علمی و کاربردی با نیازهای بخش صنعتی ایجاد شود.

وی افزود: ظرفیت‌های صنعتی کم‌نظیر و مهمی از جمله صنایع ماشین‌سازی و آذرآب را در استان داریم که اگر بتوانیم به درستی از دانش و فناوری روز استفاده کنیم و ارتباط این صنایع با مراکز آموزشی را ارتقاء دهیم می‌توان ظرفیت این واحدهای مادرتخصصی را در مسیر تحقق‌بخشی به منویات مقام معظم رهبری در بخش اقتصادی به پویایی و باروری برسانیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: لازمه و پیش نیاز تولید و رسیدن به توسعه پایدار، ارتباط هدفمند صنعت و دانشگاه، بهره‌مندی هر چه بیشتر از ظرفیت نخبگان در فرآیند صنعتی شدن و بهبود مناسبات اقتصادی است.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی این فرصت را برای دانشجویان، اساتید و نخبگان فراهم آورده تا در راستای تحولات علمی و پژوهشی و همچنین در مسیر توسعه و آبادانی کشور بیش از پیش تلاش کنند که توجه به بهره‌گیری از این فرصت باید مد نظر دانشجویان، اساتید و نخبگان قرار گیرد.

وی بیان کرد: همچنین باید توجه داشت که بدون ایده‌پردازی، نوآوری، ابتکار و اقدامات نرم‌افزاری بالندگی و توسعه صنعتی رقم نمی‌خورد، بنابراین دانشگاه‌ها وظیفه دارند با تقویت انگیزه معنوی در دانشجویان به تحقق این مهم بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: برای رسیدن به اقتصادی پویا و همچنین توسعه پایدار نیازمند کار و تلاش شبانه‌روزی، تولید با کیفیت، رقابتی و صادرات‌محور و همچنین صرفه‌جویی و پرهیز از مصرف‌گرایی هستیم که این مهم هم در سایه تغییر فرهنگ کار در جامعه محقق می‌شود و آحاد جامعه باید در این مسیر احساس مسئولیت کنند.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: دشمنان داخلی و خارجی صدمات فراوانی را به ایران اسلامی وارد کردند و اکنون فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) به برکت حضرت امام(ره) در کشور حاکم شده و تمام مردم جامعه باید قدر این فرصت را بدانند و در مسیر توسعه و آبادانی ایران اسلامی به‌ صورت هدفمند و متعهدانه تلاش کنند.

وی افزود: مسئولان باید انگیزه‌های الهی و افزایش رضایتمندی عمومی را سرلوحه کار خود قرار دهند و در هر جایگاه و سطحی که هستند بدانند که خادمان مردم در سنگر مدیریت هستند و باید از هر لحظه در راستای ماموریت‌های صادقانه بکوشند.

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت