دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۱:۰۱:۵۶

مدارس کانکسی معضل اصلی ماست

مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی گفت: بزرگترین معضل استان در حوزه مدارس، مدارس کانکسی است که در سه سال گذشته با کمک خیرین، بانک‌ها و مراکز دیگر تعداد این مدارس ۵۵ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی:

مدارس کانکسی معضل اصلی ماست

کانکسی

به گزارش پیک راستان به نقل از  مهر، حسین محمدی شامگاه دوشنبه در سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان مرکزی با اشاره به روند مدرسه سازی در استان مرکزی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۸۴ پروژه در دست اجرا بوده است که ۹ پروژه با توان مردمی و ۵۸ پروژه به صورت اشترک مردمی و دولتی اجرا شده است و تنها ۱۷ پروژه با اعتبار دولتی در دست اجراست.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد از پروژه‌های در دست اجرا، پروژه‌هایی است که خیرین در آن مشارکت دارند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی با بیان اینکه تعداد کل خیرین مدرسه‌ساز در حال حاضر در استان مرکزی یک هزار و ۷۸۵ خیر است، تصریح کرد: در سال گذشته هر دو هفته یک پروژه به مراکز استان اضافه شده است.

محمدی ادامه داد: قرار است در آینده هر هفته ۴ کلاس به کلاس‌های درس موجود در استان اضافه شود.

محمدی با اشاره به اینکه حدود ۳۵ پروژه در قالب ۲۰۲ کلاس در سال جاری ساخته خواهد شد، عنوان کرد: در ۶ ماه اول سال ۱۷ پروژه ساخته شده است همچنین ۱۸ پروژه با ۱۱۱ کلاس نیز در دست اجراست.

مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی عنوان کرد: تأسیس مدارس در سال جاری نسبت به سال گذشته با رشد ۴۵ درصدی مواجه بوده‌است.

محمدی اظهار کرد: بزرگترین معضل استان در حوزه مدارس، مدارس کانکسی است که در سه سال گذشته با کمک خیرین، بنیادها، بانک‌ها و مراکز دیگر تعداد این مدارس ۵۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ حدود ۱۹ پروژه به بهره‌برداری رسید، و قرار است در سال جاری نزدیک به ۳۱ پروژه به مدارس استان افزوده شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی عنوان کرد: در ساخت مدارس خارج از اعتبارات ملی حدود ۱۴۰ میلیون تومان پیش بینی شده است که تاکنون ۸۵ میلیون تومان از این مبلغ محقق شده است.

وی ادامه داد: در پی گسترش فرهنگ مدرسه‌سازی میان عموم مردم و پیروی از طرح آجر به آجر جهت ساخت مدارس و استفاده از کمک‌های خرد در استان مرکزی، سال گذشته ۴ طرح اجرا شد که پیوستن هشت هزار و ۹۰۰ خیر خرد به خیرین استان را به دنبال داشت.

مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی در پایان بیان کرد: یکی از مشکلات بزرگ مدرسه سازی در استان مرکزی فقدان زمین جهت ساخت مدارس و کمبود اعتبارات دولتی است. با وجود اینکه خیرین بسیاری در این حوزه به فعالیت می‌پردازند متأسفانه بستر مدرسه سازی در استان وجود ندارد، لذا خواستار تخصیص زمین‌های مناسب به آموزش و پرورش در طرح‌های جامع شهری هستیم.

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت