جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۳:۵۲:۵۱

۳۰ درصد مدارس استان مرکزی نیاز به نوسازی و بازنگری دارند

مدیرکل نوسازی, توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: ۳۵۰ فضای آموزشی در استان مرکزی داریم، بیش از۷۰ درصد آنها فضای ایمن هستند و حدود۳۰ درصد آنها نیاز به نوسازی و بازنگری دارند.

مدیرکل نوسازی, توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی:

۳۰ درصد مدارس استان مرکزی نیاز به نوسازی و بازنگری دارند

محمدصادق قایمی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح دبیرستان دخترانه خیرساز مرحوم حاج تقی باغبانی در ساوه با اشاره بر مشارکت خوب خیران در امرمدرسه‌سازی اظهار داشت: بخش اعظم فضاهای آموزشی استان مرکزی با مشارکت خیران ساخته می‌شود، در سال جدید 29 فضای آموزشی با 20 هزار مترمربع  در سطح استان مرکزی تحویل آموزش و پرورش داده شده که از این تعداد 22 فضا با مشارکت خیران به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: همچنین 62 فضای آموزشی در سطح استان با اعتبار70 میلیارد تومان و با مشارکت خیران درحال ساخت است.

مدیرکل نوسازی, توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی تصریح کرد: 350 فضای آموزشی در استان مرکزی داریم، بیش از70 درصد آنها فضای ایمن هستند و حدود30 درصد آنها نیاز به نوسازی و بازنگری دارند، هم‌اکنون بیشتر مدارس استان دونوبته هستند، تلاش می‌کنیم که با کمک خیران و با استفاده از اعتبارات دولتی بیشتر مدارس به صورت تک‌شیفت فعالیت کنند.

قایمی ادامه داد: شهرستان ساوه باتوجه به مهاجرپذیر بودن، علی‌رغم مشارکت خوب خیران همچنان با کمبود فضای آموزشی مواجه است.

وی عنوان کرد: ساخت مدرسه متعلق به دین اسلام و مذهب خاصی نیست، تمام ادیان و مذاهب به این کار پسندیده که کمک به تحصیل و فراگیری علم و دانش است توجه دارند، استفاده از ظرفیت‌ها در کنار خیران یک اولویت مهم است که باید به آن توجه ویژه شود و نهادها و دستگاه‌های اجرایی هم به این حوزه توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت