دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۰:۳۴:۵۸

2500 تن ماسه و نمک برای پاکسازی راه های زرندیه ذخیره شد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای زرندیه گفت: همزمان با فصل سرما 2هزار و 500 تن ماسه و نمک ببرای پاکسازی معابر و راه های زرندیه خریداری و در راهدارخانه های این شهرستان ذخیره شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای زرندیه:

2500 تن ماسه و نمک برای پاکسازی راه های زرندیه ذخیره شد

«رضا حاجتی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:این میزان نمک و ماسه در چهار راهدارخانه زاویه و رنگرز در بخش مرکزی و دوزج و رازقان در بخش خرقان انبار شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه راهدارخانه های زاویه و رنگرز در محور قدیم تهران به ساوه و سایر محورهای مواصلاتی و شریانی استان مرکزی و محل اتصال پایتخت به غرب و جنوب کشور واقع است در شرایط برفی، بیشترین فعالیت برفروبی در این مناطق خواهد بود.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان زرندیه تصریح کرد: در هر یک از راهدارخانه های زاویه و گردنه رنگرز 2 دستگاه نمک پاش مکانیزه، یک دستگاه گریدر و یک دستگاه لودر برای ارایه خدمات در مواقع ضروری مستقر شده است.
حاجتی اظهار داشت: در راهدارخانه های دوزج و رازقان بخش خرقان نیز یک دستگاه بولدوزر و یک دستگاه گریدر مستقر شده و عمده خدمات توسط بخش خصوصی با دستگاه ها و ماشین آلات اجاره ای ارایه می شود.
وی گفت: کار لایروبی چاه های محدوده پل های زیر گذر شهرستان نیز با آغاز فصل سرما در دستور کار است و در همین راستا گروه های راهداری، لایروبی چاه های پل زیرگذر روستای پیک در بخش مرکزی، تسطیح زیر گذر پل پیک را به اتمام رساندند و لایروبی چاه های پل زیرگذر پرندک به راه آهن و زیرگذر مامونیه به اتوبان تهران نیز در دست اقدام است.
وی در خصوص عملیات لکه گیری و روکش آسفالت در محورهای اصلی و فرعی شهرستان زرندیه، گفت: عملیات روکش آسفالت و لکه گیری امسال در 13 کیلومتر از جاده های شهرستان این شهرستان از جمله در محدوده شهر پرندک، جاده اخترآباد، مسیر خشکرود به مامونیه و محور بویین زهرا اجرا شده است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای زرندیه اضافه کرد: انجام طرح آسفالت محور قدیمی رنگرز به پرندک با 120 میلیارد ریال اعتبار در مرحله قرارداد است و با توجه به مشکل تامین قیر و نوسان قیمت ها در صورت رفع این مشکلات، عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
حاجتی در خصوص اجرای روکش آسفالت جاده اخترآباد در محدوده شهرستان زرندیه گفت: عملیات روکش آسفالت هفت کیلومتر باقی مانده این محور در مرحله مناقصه است و با مشخص شدن پیمانکار، عملیات اجرایی آغاز می شود.
به گفته رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای زرندیه در مورد آسفالت و شانه سازی مسیر خشکرود و روستای حسن آباد که بخش خرقان را به مامونیه متصل می کند، گفت: عملیات افزایش عرض آسفالت و شانه سازی به طول پنج کیلومتر از خشکرود به سمت مامونیه انجام شده و این مسیر نیز آماده اجرای آسفالت است.
حاجتی در خصوص محور خشکرود به تقاطع خان آباد (در جاده بویین زهرا به ساوه) و بخش خرقان، گفت: لکه گیری این محور تا تقاطع خان آباد در محور بویین زهرا به طول 800 متر انجام شده و برای لکه گیری و آسفالت راه های فرعی و اصلی بخش خرقان نیز قرارداد 25 میلیارد ریالی منعقد می شود.
حاجتی اظهار داشت: شهرستان زرندیه دارای یکهزار و 650 کیلومتر راه همسنگ است و مهمترین مشکلات کنونی نیز نبود امکانات و تجهیزات کافی و نیروی انسانی است.
شهرستان زرندیه دارای 120 کیلومتر آزاد راه، 200 کیلومتر راه اصلی ،450 کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت