شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۰:۴۸:۲۷

زشت ترین ظلم ها، ظلم به جامعه است و مسئول بی‌ تقوا به جامعه ظلم می کند

سه شنبه شب برنامه ای در مسجد امام علی(ع) اراک واقع در کوی بعثت با حضور حجت الاسلام علیرضا پناهیان برگزار شد. ایشان در این برنامه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، ماه شعبان و رمضان را فرصتی مناسب برای تبیین دین دانسته و بیان کردند: دین را باید ساده بیان کرد تا هم دینداران خوب رشد کنند و هم غیر متدینین به دین جذب شوند.

حجت الاسلام پناهیان در مسجد امام علی(ع) اراک:

زشت ترین ظلم ها، ظلم به جامعه است و مسئول بی‌ تقوا به جامعه ظلم می کند

زشت ترین ظلم ها، ظلم به جامعه است و مسئول بی‌ تقوا به جامعه ظلم می کند

 

” تقوا ” رکن مهم دین

اگر دین را بخواهیم خوب و ساده تبیین کنیم یکی از ارکانش” تقواست”. در آغاز قرآن بعد از حمد، خدا بحث تقوا را می آورد، حتی قبل از ایمان! همان ابتدا می گوید این قرآن متقین را هدایت می کند نه غیر متقین را! یکی از اشتباهات ما این است که در بیان دین از توحید شروع میکنیم درحالیکه خدا هم در قرآن از خود شروع نکرده است.

 حال تقوا یعنی چه؟ یعنی این جور نباشد که هرکار خوبی را برای تشویق انجام دهیم یا اگر کاری را انجام نمی‌دهیم از ترس تنبیه باشد بلکه برای خدا باشد. داشتن تقوا موجب می‌شود لزوما خدا سریع پاداش ندهد و بلکه به قیامت حواله دهد. تقوا یعنی با خدا معامله کن، استقلال داشته باش و مستقل از تنبیه و تشویق عمل کن؛ تقوا یعنی هرجا فرصت بود، فرار نکن!

علیرضا پناهیان

تقوا یعنی مراقبت کردن

حجت الاسلام پناهیان در جمع مردم اراک بیان کرد: تقوا یک بخش آن این است که هرکاری میخواهی انجام نده و بخش دیگر آن است که کاری را هم که انجام می دهی برای خدا انجام بده. حال با این تعریف اگر تو اهل ایمان باشی، ایمان می آوری و در غیر اینصورت ایمان نخواهی آورد. قرآن می گوید: اگر از متقین و اهل مراقبت باشید ایمان می آورید. حال ماه رمضان ماه مراقبت و تقواست.

مسئولی که تقوا ندارد قطعا خیانت میکند

وی ادامه داد: خاک بر سر مسئولی که تقوا نداشته باشد، چرا که قطعا خیانت می کند! هیچ قانونی نمی تواند جلوی خیانت این فرد را بگیرد! باید با تقوا باشد! تو اگر میدانستی تقوا ندارد چرا به او رای دادی؟ می گویند این تخصصش را دارد، حالا بیاید سر کار بعد از او مراقبت می کنیم، نمی شود!

پناهیان اراک

جامعه ای که مسئولین آن بی تقوا باشند، نابود می شوند

حجت الاسلام پناهیان افزود: اگر در جامعه ای مسئولینش را از افراد بی تقوا انتخاب کرد، نابود می‌شود و هرچه آن مسئول فساد کند، آن مردم هم در فسادش شریک خواهند بود. حال تقوای مسئولین مهم تر است یا مردم؟ قطعا مسئولین؛ اما تقوای مردم هم خدا می گوید که برکات را نازل می کند.

وی افزود: اگر مسئولین ما با تقوا باشند، خدا در قرآن وعده داده که راه حل بسیاری از مشکلات را نشان می‌دهد. در هر برهه از انقلاب که مسئول با تقوایی داشتیم با وجود بسیاری مشکلات گشایش های بسیاری هم داشتیم.

حاج علیرضا پناهیان

زشت ترین ظلم را مسئول بی تقوا دارد

ایشان بیان داشت: زشت ترین ظلم ها، ظلم به جامعه است و مسئول بی تقوا به جامعه ظلم می کند!

 

گزارش تصویری برنامه را از طریق لینک زیر مشاهده نمایید:

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در اراک

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت