دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۴۲:۳۲

برگزاری ۴۹ جشنواره فرهنگی ورزشی در ایام نوروز/سهم ۳۰ درصدی بانوان از جام نوروزی استان مرکزی

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان مرکزی از برگزاری ۴۹ جشنواره فرهنگی ورزشی در ایام نوروز در سطح استان خبر داد.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان خبر داد

برگزاری ۴۹ جشنواره فرهنگی ورزشی در ایام نوروز/سهم ۳۰ درصدی بانوان از جام نوروزی استان مرکزی

برگزاری ۴۹ جشنواره فرهنگی ورزشی در ایام نوروز

برگزاری ۴۹ جشنواره فرهنگی ورزشی در ایام نوروز/سهم ۳۰ درصدی بانوان از جام نوروزی استان مرکزی

به نقل ازدیارآفتاب،علی عشوری، رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مسابقات جام نوروزی از روز گذشته در استان آغاز شده است، گفت: مسابقات جام نوروزی تا ۲۰ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

عشوری اظهار کرد: استان مرکزی دارای ۱۲۷۵ روستا، ۲۳ بخش، ۶۳ مرکزی دهستان بالای دو هزار نفر جمعیت و در مجموع دارای ۳۸۰ هزار نفر جمعیت روستایی است که این جمعیت در ایام نوروزی به چندین برابر افزایش پیدا می کنند.

وی با تاکید بر اینکه ۲۵۶ روستای استان میزبان مسابقات جام نوروزی است، اظهار کرد: در این مسابقات یک هزار ۱۸۵ تیم فوتبال و ۲۵۸ تیم والیبال با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی از برگزاری ۴۹ جشنواره فرهنگی ورزشی در ایام نوروز در سطح استان خبر داد و افزود: همچنین ۴۰ همایش پیاده روی نیز در سطح استان در این ایام برگزار می شود.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان مرکزی با تاکید بر اینکه استان جایگاه ویژه ای در رشته طناب کشی در سطح کشور دارد، بیان کرد: تیم طناب کشی داودآباد بیش از پنج سال است که رتبه اول کشور را در اختیار دارد.

عشوری با اشاره به اینکه ۲۴۶ تیم طناب کشی استان در جام نوروزی با یکدیگر رقابت می کنند، افزود: ۱۷۹ بازی بومی و محلی و ۶۵ مسابقه دو عمومی برای این ایام پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به سهم بانوان در مسابقات جام نوروزی بیان کرد: ۳۰ درصد بازی های جام نوروزی مختص بانوان است و بانوان در رشته های والیبال، بازی های بومی و محلی و… با یکدیگر رقابت می کنند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت