دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۰۷:۰۶

اکران نان گزیده‌ها به جای دانشگاه در خانه خدا

مستند نان گزیده‌ها به کارگردانی محمدرضا حاج محمد حسینی با حضور مردم و جمعی از کارگران، طلاب و دانشجویان در مسجد امام علی(ع) شهرک بعثت اکران شد.

اکران نان گزیده‌ها به جای دانشگاه در خانه خدا

نان گزیده‌ها

اکران نان گزیده‌ها به جای دانشگاه در خانه خدا

مستند نان گزیده‌ها به کارگردانی محمدرضا حاج محمد حسینی در مسجد امام علی(ع) شهرک بعثت اکران شد. این مراسم با حضور پر شور جمعی از کارگران، دانشجویان و طلاب و مردم برگزار شد. این مراسم با قرائت مجید جیریایی قاری بین المللی قرآن آغاز شد. در ادامه مسئول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان مرکزی حجت الاسلام تاج آبادی پشت تریبون رفت و با اشاره به برخی از آیات قرآن در عدالت خواهی و ظلم ستیزی از کارگران مظلوم هپکو اعلام حمایت کرد و بیانیه بسیج طلاب را نیز در این خصوص قرائت کرد.

بعد از حجت الاسلام تاج ابادی، نماینده دانشجویان پشت تریبون حاضر شد و ضمن انتقاد از مسئولین دانشگاه اراک در عدم صدور مجوز کارگران به دانشگاه و لغو برنامه اکران، به از بین بردن شرکت ها و صنایع استان از جمله آونگان و هپکو اشاره کرد. وی با انتقاد از نظارت سازمان خصوصی سازی ادامه داد از شرکتی که از 5 عضو هیئت مدیره ان 3 نفر خانم خانه دار در آن باشد و به صورت فامیلی اداره شود انتظاری بیش از این نمی توان داشت.

این مراسم با اجرای گروه سرود مسجد امام علی (ع) ادامه یافت. سپس نماینده قهرمان فوتسال استان که به لیگ دسته سوم کشور نیز صعود کرده است، کاپ خود را به یکی از کارگران به نمایندگی از شرکت هپکو اهدا کرد و گفت ما هم پشت سر کارگران ایستاده ایم چون ما هم در آینده برای کار به این شرکت ها مراجعه می کنیم پس باید این شرکت ها سرپا بماند.

بعد کارگردان مستند نان گزیده ها پشت تریبون رفت و به برخی مشکلات ساخت این مستند اشاره کرد و در ادامه گفت این مستند می خواهد به جریانی اشاره کند که سازمان خصوصی سازی آن را شکل داد و اقدام به واگذاری بدون انجام کارشناسی و نظارت درست شرکت ها و کارخانجات سودده نمود که از آونگان شروع شد و در ادامه صنایع بزرگ دیگر همچون هپکو را در برگرفت که شاهد مشکلات کارگری در این حوزه بودیم و امروز نیز خواهان خصوصی سازی پالایشگاه هست. وی در ادامه افزود: درد هپکو فقط متعلق به کارگران نیست بلکه متعلق به همه مردم شهر است چون حداقل یکی از افراد خانواده و فامیل ما در آن هست.

بعد از صحبت های کارگردان این مستند، مستند برای مردم که از همه جای شهر آمده بودند اکران شد و باعث آگاهی و تاثر حاضران شد.

در انتهای این مراسم نیز نماینده کارگران هپکو پشت تریبون رفت و ضمن انتقاد از واردات ماشین آلات سنگین توسط برخی آقازاده ها گفت: اگر هپکو تعطیل شود صنایع وابسته ان و به تبع آن بخش عمران و راهسازی شهر و روستا در کشور تعطیل می شود. وی ادامه داد این شرکت در زمان دفاع مقدس خدمات شایانی انجام داد و امروز نیز اگر جنگی در کشور اتفاق بیافتد همین مردم و کارگران از کشور و انقلاب دفاع می کنند و سرمایه داران و صاحبان قدرت و رانت و آقازاده ها به کشورهایی که تابعیت ان را گرفته اند فرار می کنند. در انتها کارگران با شعار زنده باد هپکو، پاینده باد هپکو سر دادند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت