پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۷:۵۲:۱۵

حقوق یک ماه کارگران هپکو پرداخت شد/سازمان خصوصی سازی موظف به پیگیری مشکلات هپکو است

یکی از عمده ترین مشکلات کارگران شرکت هپکو معوقات حقوقشان است که شب گذشته یک ماه از حقوق آنان پرداخت شده است.

حقوق یک ماه کارگران هپکو پرداخت شد/سازمان خصوصی سازی موظف به پیگیری مشکلات هپکو است

مشکل اصلی شرکت‌های "هپکو" و "آذرآب"

حقوق یک ماه کارگران هپکو پرداخت شد/سازمان خصوصی سازی موظف به پیگیری مشکلات هپکو است

به نقل از اراک امروز؛ شرکت هپکو اراک از سال ۸۵ و بعد از واگذاری نادرست شرکت به بخش خصوصی،سوء مدیریت و ایجاد شرکت های مستقل از آن که سوددهی لازم را نداشتند، مشکلاتش آغاز و در سال های اخیر این مشکلات به اوج خود رسید.

قطب صنعت کشور در این سالها بارها شاهد تجمعات و اعتراضات کارگران بوده و در آخرین بار کارگران شرکت هپکو روز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه با راهپیمایی و تجمع در مرکز شهر اراک و تشکیل زنجیره انسانی به دور میدان شهدا اراک (میدان مرکزی شهر) اعتراض خود را نسبت به مشکلات این شرکت و عدم پرداخت حقوق و معوقات خود اعلام کردند.

مختاری کارشناس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در گفتگو با اراک امروز؛ با بیان این مطلب که یکی از عمده ترین مشکلات کارگران شرکت هپکو معوقات حقوقشان است گفت: با پیگیری های صورت گرفته شب گذشته یک ماه از حقوق کارگران شرکت هپکو پرداخت شده است.

مختاری با اشاره به اینکه در جلسه ای که مسئولین استانی با وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر کار و وزیر اقتصاد داشتیم سازمان خصوصی‌سازی مکلف به پرداخت کلیه بدهی‌های این شرکت به کارگران شد اظهار کرد:مابقی مطالبات کارگران شرکت هپکو را از سازمان خصوصی سازی پیگیر هستیم تا هر چه زودتر معوقات کارگران را پرداخت کنیم.

وی با اشاره به اینکه سهامدار هپکو انصراف داده است و مسئولیتی در شرکت ندارد بیان کرد: تلاش بر این است که سهام‌دار جدید که اهلیت داشته باشد برای شرکت انتخاب شود.

مختاری از سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان هم خبر داد و گفت: در جلسه ای با حضور وزیر صنعت مشکلات شرکت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شرکت تولید تجهیزات سنگین (هپکو) با موقعیتی منحصر به فرد در ایران و خاورمیانه به منظور ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان و ذینفعان، ساخت تولید–توزیع و پشتیبانی ماشین آلات راهسازی، معدنی، کشاورزی را با بهره گیری از منابع مدیریتی و انسانی کار آمد و متبحر ، ماشین آلات و تجهیزات مدرن و تکنولوژی بر عهده دارد و از این طریق نقش مهمی را در اجرای پروژه های زیر بنایی ایفاء می کند.

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار در شهر اراک با هدف مونتاژ ماشین آلات راه‌سازی تاسیس و از سال ۱۳۵۴ با همکاری شرکتهای اینترناش، پوکلین، ساکائی، دایناپاک، و لوکومو از کشورهای آمریکا، فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند رسماً شروع به فعالیت نمود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به ساخت ماشین آلات راه‌سازی و معدنی در دستور کار قرار گرفت و با همکاری شرکت لیبهر آلمان طرح توسعه هپکو با مجموعه‌ای از مدرن ترین ماشین آلات، با ظرفیت تقریبی۳۰۰۰ دستگاه در سال ۱۳۶۳ آغاز گردید.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت