یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۵۳:۲۹

نرخ زاد و ولد در استان مرکزی بسیار کم است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:نرخ زاد و ولد استان مرکزی در حال حاضر ۰.۹ بوده که در مقایسه با برخی از نقاط مرزی ایران اسلامی بسیار کم است.

نرخ زاد و ولد در استان مرکزی بسیار کم است

نرخ زاد و ولد در استان مرکزی

‌نرخ زاد و ولد در استان مرکزی بسیار کم است

به نقل از تسنیم، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در جمع مدیران دانشکده علوم پزشکی اراک با اشاره به مشکلات تامین اجتماعی اظهار داشت: بیمه تامین اجتماعی به دنبال رکود واحدهای صنعتی، بزرگ‌ترین پشتوانه‌های مالی خود را از دست داده و خدمات‌رسانی کم‌هزینه پزشکی به قشر وسیعی از جامعه هم مشکلات بسیاری را برای این دستگاه به‌دنبال داشته است.

 وی افزود: بنابراین لازم است در زمینه برنامه تحول سلامت یک بازنگری انجام شود و به منظور تضمین اثربخشی بیشتر این طرح، به تقویت راهبردهای اساسی پرداخت و با برنامه کارشناسی دقیق راهکاری موثر برای این حوزه اندیشید.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: برنامه تحول نظام سلامت بیانگر توجه ویژه دولت یازدهم به مردم و گامی اساسی در راستای تحقق عدالت اجتماعی بوده که لازم است اصلاحاتی در آن انجام شود و در برنامه‌ریزی‌های جدید وزارت بهداشت و درمان ساز و کاری تعریف شود که  این خدمات‌رسانی رایگان پزشکی ویژه اقشار کم‌درآمد جامعه باشد زیرا حذف اقشار پردرآمد از مشمولان استفاده از طرح تحول نظام سلامت، خدمات‌رسانی پزشکی به اقشار کم‌درآمد بیشتر از گذشته است.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: کاهش هزینه‌های پرداختی به منظور بستری بیمار در بیمارستان‌های زیرپوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گام بسیار مطلوبی در راستای توجه به اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه است.

وی ادامه داد: ارتقاء کیفیت خدمات پزشکی با هزینه‌های کم رضایتمندی مردم از این طرح را به‌دنبال داشته است، دولت یازدهم به‌سبب اجرای این طرح هزینه‌های سنگینی را متحمل شده، بنابراین برای استمرار و پایداری این اقدام موثر و خداپسندانه، مسئولان بخش‌های مختلف باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: مسئله بهداشت و درمان به اندازه برقراری امنیت در جامعه اهمیت دارد و از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا با سلامت آحاد جامعه ارتباط دارد.

دری نجف‌آبادی اضافه کرد: وزارت بهداشت و درمان، سلامت خانواده را هم باید مدنظر داشته باشد و با ورود به این عرصه‌و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوره‌های اثرگذار در راستای پیشگیری از طلاق و سقط جنین هم اقدام اساسی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: نرخ زاد و ولد استان مرکزی درحال حاضر 0.9 بوده که در مقایسه با برخی از نقاط مرزی ایران اسلامی که نرخ زاد و ولد آنها سه و هفت دهم است بسیار کم بوده و می‌طلبد که مسئولان مربوطه برای بالا بردن زاد و ولد در جامعه به فرهنگ‌سازی بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به در برنامه بودن سفر وزیر بهداشت و درمان به استان مرکزی گفت: مشکلات و تنگناهای پزشکی استان باید در قالب یک برنامه فهرست‌بندی شده و کارشناسانه به مقام عالی وزارت گزارش داده شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت