دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۵۸:۱۰

‌آثار منبت و چوبی روستای سمقاور کمیجان به ثبت ملی رسید‌

استاندار مرکزی با بیان اینکه شورای تامین شهرستان کمیجان برای توسعه امنیت پایدار در شهرستان اقدام جدی داشته باشد گفت: آثار منبت و چوبی روستای سمقاور کمیجان به ثبت ملی رسید.

استاندار مرکزی :

‌آثار منبت و چوبی روستای سمقاور کمیجان به ثبت ملی رسید‌

به نقل از خبرگزاری تسنیم ، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در جمع مردم روستای سمقاور کمیجان و در سفر شهرستانی خود به این منطقه به مناسبت هفته دولت با اشاره به اهمیت رسیدگی به روستاهای به ویژه روستاهای کمتر توسعه یافته اظهار داشت: در 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی نظام جمهوری اسلامی در بحث رسیدگی و خدمات‌دهی به ویژه در در روستاها و مناطق محروم کارنامه خوب و درخشانی داشته است.

وی افزود: امیدواریم فرصت‌های بیشتری برای رسیدگی و خدمت‌گزاری برای دولت فراهم شود تا بتواند خدمات بیشتری را به مناطق نیازمند و کمتر توسعه یافته ارائه دهد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: با توجه به اجرای دو طرح پروژه آسفالت و تکمیل طرح آبرسانی روستای سمقاور، مشکل آب شرب روستای سمقاور که به مدت زمان طولانی با مشکل آلودگی نیترات مواجه بود و همکاری‌های انجام شده از سمت شرکت آبفای روستایی استان و کمیجان برطرف شد و آب سالم و بهداشتی در این روستا به بهره‌برداری رسید.

آقازاده ادامه داد: باتوجه به زیرساخت‌های بالای روستای سمقاور و به ثبت ملی رسیدن آثار منبت و چوبی روستای سمقاور و  مطرح شدن آن در کشور و فراهم نمودن زمینه اشتغال در این حوزه محصولات این روستا به سایر شهرها صادر می‌شود.

وی بیان کرد: مهم‌ترین مشکل این روستا نبود شورا است که با تشکیل شورا در روستای سمقاور می‌توان راحت‌تر و بیشتر به مشکلات  مردم رسیدگی کرد، زیرا در حال حاضر مشکلات را شورای بخش سرپرستی می‌کند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه مردم روستا باید تلاش کنند تا مشکلات روستا در زمینه اقتصادی با همت بیشتری برطرف شود و روستاها رونق بیشتری در حوزه اقتصاد داشته باشند، گفت: شورای تامین شهرستان هم باید گام‌های موثری در راستای امنیت پایدار بردارد تا شاهد روستایی آباد، پویا و فعال در تمام زمینه‌ها باشیم.

آقازاده خاطرنشان کرد: باتوجه به آغاز عملیات اجرایی دو طرح بزرگ در شهرستان کمیجان، کلنگ‌زنی طرح گردشگری در کنار قنات قدیمی شهرستان می‌تواند در راستای شناساندن تاریخ کمیجان و بهره مندی از جاذبه‌های گردشگری در جذب و جلب گردشگران  شهرستان کمیجان تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت