دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۴۰:۵۸

۹۸ طرح در استان مرکزی به بهره‌برداری رسید

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی با بیان اینکه ظرفیت کارخانجات در استان ۲۰ درصد افزایش داشته است گفت: ۹۸ طرح با سرمایه‌گذاری ۸ هزار و ۴۴۲ میلیارد ریال در استان مرکزی به بهره‌برداری رسید.

معاون استاندار مرکزی:

۹۸ طرح در استان مرکزی به بهره‌برداری رسید

استان مرکزی

۹۸ طرح در استان مرکزی به بهره‌برداری رسید

به نقل از تسنیم، ظفر افشون ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مجموع طرح‌های هفته دولت اظهار داشت: خوشبختانه مساعدت‌های دولت به واحدهای تولیدی در سال گذشته در سال 96 هم ادامه یافت و همانند سال گذشته واحدهای تولیدی به‌منظور دریافت تسهیلات باید در سایت بهین‌یاب ثبت‌نام کنند.

وی افزود: هدف اصلی فعالیت سامانه بهین‌یاب بهره‌مند شدن واحدهای تولیدی که بدهی معوق و یا چک برگشتی داشتند از تسهیلات دولت در امر رونق تولید است و سایر واحدهایی که با این دو مشکل مواجه نبوده و نیستند می‌توانند با مراجعه مستقیم به بانک‌ها درخواست خود را ارائه دهند و درصورتی که بانک با مشکلات تامین منابع مواجه نبود نسبت به پرداخت تسهیلات به متقاضیان اقدام کند.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی تصریح کرد: تاکنون تعداد هزار و 118 واحد صنعتی و کشاورزی برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 279 مورد متقاضی دریافت سرمایه‌ در گردش در حوزه صنعت، 65 مورد متقاضیه سرمایه ثابت در حوزه صنعت و 81 مورد هم متقاضی دریافت تسهیلات بازسازی و نوسازی صنایع هستند.

افشون ادامه داد: تعداد 623 مورد از واحدها که در سایت بهین‌یاب ثبت‌نام به عمل آورده‌اند در حوزه کشاورزی متقاضی دریافت سرمایه در گردش و 70 مورد هم متقاضی دریافت سرمایه ثابت در این حوزه هستند که از این تعداد 536 واحد در مجموع با مبلغی بالغ بر سه هزار میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی شده‌اند و بانک‌ها از این تعداد حدود هشت مورد تقاضا به مبلغ 119 میلیارد ریال تسهیلات را پذیرفته‌اند.

وی عنوان کرد: انتظار ما از بانک‌ها این است که در 6 ماهه باقی‌مانده از سال 96 همتشان را بکار بگیرند و به واحدهایی که ثبت‌نام کرده‌اند و به واحدهایی که تا پایان سال ثبت‌نام می‌کنند تسهیلات م ورد نظر را تهیه و پرداخت کنند.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: خوشبختانه پرداخت‌های انجام شده در سال گذشته به واحدهای تولیدی نتایج خودش را نشان داده و 395 میلیون دلار ارزش صادراتی داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته از نظر تعداد 43 درصد و از نظر وزنی بالغ بر 66 درصد افزایش یافته است، همچنین میزان ارزشی صادرات ما هم به میزان 58 درصد رشد داشته که بیانگر تاثیر دریافت وام‌های واحدهای تولیدی و افزایش ظرفیت فعالیت واحدها است.

افشون بیان کرد: آمارهای دریافت شده توسط شرکت توزیع برق استان مرکزی به این معناست که تسهیلات ارائه شده در جای خود صرف شده‌اند بطوری که ما در سال گذشته در حوزه برق مصرفی صنعتی رشدی 11 درصدی داشته‌ایم و همه این آمارها به این معنا است که رونق در واحدهای تولیدی رواج یافته است.

وی افزود: معتقدیم که ظرفیت کارخانجات ما در استان مرکزی بیش از 20 درصد افزایش داشته و امیدواریم که با ادامه پرداخت این تسهیلات در سال 97 شاهد رونق چشمگیری در کشور و افزایش صادراتی که در سال 96 قول داده بودیم باشیم.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی ادامه داد: طرح‌هایی که به مناسبت هفته دولت به افتتاح رسیدند به تفکیک 25 طرح در حوزه کشاورزی با صرف مبلغی بالغ بر 336 میلیارد ریال و ایجاد 120 اشتغال مستقیم، 16طرح در حوزه صنعت و معدن با مبلغ سرمایه‌گذاری چهارهزار و 745 میلیارد ریال و ایجاد 470 اشتغال مستقیم، تعداد 15 طرح در شرکت شهرک‌های صنعتی با صرف مبلغ سه هزار و 105 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ایجاد 596 اشتغال مستقیم و تعداد چهار طرح در حوزه صنایع دستی و گردشگری با صرف 10 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ایجاد 38 اشتغال مستقیم بودند.

افشون عنوان کرد: صندوق کارآفرینی امید در این مدت نقش بسیار خوبی در زمینه کارآفرینی و ایجاد اشتغال ایفا کرد و در تعداد 11 طرح مشارکت و در این پروژه‌ها مبلغ 11 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرد که از این مبلغ 111 شغل ایجاد شد، همچنین در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد 27 طرح به افتتاح رسید که بالغ بر 235 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این زمینه انجام و منجر به ایجاد 718 اشتغال مستقیم شد.

وی خاطرنشان کرد: در هفته دولت شاهد افتتاح 98 طرح با سرمایه‌گذاری 8 هزار و 442 میلیارد ریال بوده‌ایم که بالغ بر 2 هزار و 503 شغل مستقیم ایجاد شده که امیدواریم برای امت اسلامی به‌ویژه همشهریان اراکی مبارک باشد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت