دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۴:۲۹:۱۰

۹۰ درصد معادن درجه دو استان مرکزی تعطیل است

رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اراک با بیان اینکه لازمه حمایت از معادن درجه دو استان حمایت از معادن درجه یک است گفت: ۹۰ درصد معادن درجه دو استان مرکزی تعطیل است.

رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اراک:

۹۰ درصد معادن درجه دو استان مرکزی تعطیل است

به  نقل از خبرگزاری تسنیم ، بهنام نیک‌فر شامگاه یکشنبه در نشست استاندار مرکزی با معدنکاران استان اظهار داشت: تنها 5 درصد از معادن استان درجه یک هستند و حمایت از آنها به منزله جمایت از معادن درجه دو بوده زیرا معادن درجه دو وابسته به این معادن هستند و خیلی نمی‌توانند مایحتاج خود را تامین کنند.

وی افزود: در چند سال اخیر در تحریم‌ها  شاید بشود گفت که 90 درصد معادن  درجه دو استان تعطیل شده و به تبع آن60 درصد از کارخانجات فرآوری هم به سبب وابستگی به این معادن تعطیل هستند.

رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اراک تصریح کرد: کمیسیون معدنی و صنایع معدنی اتاق کارگروهی را شامل 5 کمیته تشکیل داده ایم و مشکلات معدن و صنایع معدنی احصا شده و امیدواریم به دنبال این عارضه یابی راهکارها را ادامه داده و به نتیجه برسانیم.

نیک‌فر بیان کرد: معدنکاران افرادی هستند که دل شیر دارند و که سرمایه چند میلیاردی را بدون پشتوانه به بیابان می‌برند و معدن همانند درخت میوه می ماند که سه تا چهار سال زمان لازم دارد تا به بار بنشیند، از طرفی بوروکراسی‌های اداری هم مانعی جدی بر سر راه معدن هستند.

وی ادامه داد: یک معدن برای فروش محصول خود دو تا سه سال بازاریابی نیاز دارد و اگر پروانه معدن 25 ساله صادر می‌شود خیلی نیست.

رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اراک عنوان کرد: دولت چشم انداز برنامه توسعه صادرات را اعلام کرده و اقداماتی هم در استان انجام شده و نمایشگاهی را هم در این راستا تاسیس کرده ایم تا بتوانیم در شرایط رکود، صنعت را رونق ببخشیم.

نیک‌فر اضافه کرد: عامل توسعه صنایع تنها صادرات است این درحالی است که در کارخانه‌ها میلیون‌ها متر مربع سنگ دپو شده است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت