جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۱:۱۵:۴۹

۸ هزار دانش‌آموز استان مرکزی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: اعزام راهیان نور دانش‌آموزی را هم داریم که امسال از ۲۰ مهرماه آغاز شده و تا ۱۵ اسفندماه ادامه دارد و در این مدت اعزام ۸ هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی دفاع مقدس را داریم.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی:

۸ هزار دانش‌آموز استان مرکزی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند

مناطق عملیاتی دفاع مقدس

۸ هزار دانش‌آموز استان مرکزی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند

به نقل از تسنیم، سرهنگ محسن گلشن‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از 15 تا 17 اسفندماه اعزام راهیان نور دانشجویی را در برنامه داریم که اعزام دو گروه از خواهران و یک گروه از برادران در این راستا به مناطق عملیاتی دفاع مقدس انجام می‌شود.

وی افزود: این دانشجویان که در قالب سه گروه به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند در اردوگاه سردار شهید رحیم آنجفی در خرمشهر، اردوگاه شهید زین‌الدین در اندیمشک و اردوگاه شهید مسعودیان در اهواز که همگی در استان خوزستان واقع شده‌اند مستقر می‌‌شوند.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: در جریان این اردوها دانشجویان به مدت چهار روز از مناطق عملیاتی والفجر هشت، محل عملیات فتح‌المبین، شلمچه، هویزه و خرمشهر در استان خوزستان دیدن می‌کنند و از نزدیک با این مناطق آشنا شده و با شهدا انس می‌گیرند.

گلشن‌زاده بیان کرد: علاوه بر اعزام راهیان نور دانشجویی اعزام راهیان نور دانش‌آموزی را هم داریم که امسال از 20 مهرماه آغاز شده و ادامه دارد به طوری که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اعزام گروه‌های دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی تا 15 اسفندماه امسال ادامه دارد و در این مدت اعزام 8 هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی دفاع مقدس را داریم.

وی ادامه داد: هر یک از کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی متشکل از 240 دانش‌آموزه بوده که با اعزام یک راوی و یک روحانی دانش‌آموزان اعزامی توسط هر یک از این اتوبوس‌ها را به منظور این سفر سرشار از معنویت همراهی می‌کنیم.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی عنوان کرد: اعزام راهیان نور مردمی و عمومی هم از دیگر موارد اردوهای راهیان نور است که از 25 اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین‌ماه ادامه دارد و مردم با شور و اشتیاق فروانی به صورت خودجوش برای شرکت در این اردوها اقدام کرده و به این مناطق سفر می‌کنند.

گلشن‌زاده عنوان کرد: برگزاری این اردوها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در واقع ارتباط میان نسل جوان با شهدا و مسیر زندگی آنها را تقویت کرده و سبب می‌شود تا جوانان ما بهتر حوادث آن زمان و تلاش‌هایی که برای حفظ این مرز و بوم شده را درک کنند و برای حفظ آرمان‌های نظام اسلامی بیشتر بکوشند.

وی اضافه کرد: از مهم‌ترین اهداف اعزام این گروه‌ها به مناطق عملیاتی دفاع مقدس می‌توان به تشریح و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس برای نسل های سوم و چهارم انقلاب اشاره کرد که تاثیر به‌سزایی در تقویت اعتقادات و روحیه معنویت و دفاع از آرمان‌ها انقلاب توسط این قشر دارد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت