پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۸:۵۳:۲۹

۸۵ درصد حقوق شاغلان مبنای افزایش حقوق بازنشستگان است

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب مجلس شورای اسلامی حقوق بازنشستگان در طول برنامه ششم توسعه تا ۸۵ درصد دستمزد شاغلان افزایش می‌یابد.

نماینده مردم اراک در مجلس:

۸۵ درصد حقوق شاغلان مبنای افزایش حقوق بازنشستگان است

شاغلان

۸۵ درصد حقوق شاغلان مبنای افزایش حقوق بازنشستگان است

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،سیدمهدی مقدسی از ظهر امروز در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش استان مرکزی در اراک اظهار داشت: آمار و ارقام موجود بیانگر این است که جمعیت بالای دانش‌آموزی و کادر آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلف به نوعی شرایط ویژه را برای آموزش و پرورش رقم زده است.

وی افزود: متاسفانه آموزش و پرورش جایگاه آموزش خود ندارد و نگرش مسئولان ما به استفاده از ظرفیت‌های این حوزه باید تغییر یابد این در حالی است که ما در چند سال گذشته همواره در شعارهایمان به اهمیت این حوزه اشاره کردیم اما واقعیت این است که حجم بالای مشکلات و کمبود منابع سبب شده که نتوانیم تحولی اساسی در آموزش و پرورش ایجاد کنیم به نحوی که محور توسعه این نهاد باشد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمام کشور‌های توسعه یافته از یک آموزش و پرورش منسجم و کارآمد برخوردار هستند.

مقدسی بیان کرد: آثار آموزش صحیح و توانمند در اقتصاد و حوزه‌های اجتماعی نمایان می‌شود که در آموزش و پرورش به خوبی سرمایه‌گذاری نشده و در این راستا باید نوع نگرش نسبت به فعالیت‌های آموزش از پایه تغییر پیدا کند.

وی ادامه داد: ما باید به سمتی حرکت کنیم که شان و منزلت تمام اساتید و معلمان در جامعه بیش از این حفظ شود که این مباحث در شعار تکرار می‌شود اما در عمل اقدام عملی انجام نشده و همچنین باید نگرش در تربیت نیروی انسانی هم تغییر یابد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به امر تحقیق و پژوهش کمترین توجه می‌شود و موفقیت و توسعه پژوهش در هر جامعه نیازمند گسترش رویکرد پژوهشی در آن جامعه است که منظور از رویکرد پژوهشی نگاهی مبتنی بر پژوهش نسبت به موضوع‌های گوناگون است.

مقدسی خاطرنشان کرد: بسیاری از بحران‌ها به سبب جابه‌جایی در دیدن اولویت‌ها است در نتیجه وزارت آموزش و پرورش باید بسته‌ای ارائه دهد و نقش پایه‌ها را برای آینده مشخص کند پون این نقش به خوبی تعریف نشده یا اگر شده به خوبی تعریف نشده است.

وی اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه تلاش بر تغییر لایحه دولت در آموزش و پرورش داریم تا بتوانیم نوع نگاه را کامل‌تر و اعتبارات را افزایش دهیم این درحالی است که در سال گذشته سه هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار را افزایش دادیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قرار بر این شد که حقوق بازنشستگان 90 درصد حقوق شاغلان باشد که با 85 درصد آن موافقت و به تصویب رسید که تا پایان برنامه ششم باید اجرا شود و در نتیجه این مصوبه می‌تواند بخشی از مشکلات را برطرف کند.

مقدسی بیان کرد: در راستای ارتقاء اعتبارات آموزش وپرورش سعی کردیم در برنامه ششم به آن توجه کنیم و در بودجه سال 97 هم به دولت این بحث را مطرح کردیم تا کمبود اعتباری ما را از مهم‌ترین وزارت خانه و موضوعات غافل کند که متاسفانه گاهی این غفلت در سال‌های گذشته رخ داده که امیدواریم در بودجه سال 97 این توجه انجام شود.

وی ادامه داد: توجه به آموزش و پرورش، پژوهش و مهارت آموزی در واحدهای آموزشی کشور نقش مهمی در تربیت افراد متخصص، توسعه اقتصادی و صنعتی کشور و استان دارد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نیروی کار در واحدهای تولیدی، صنعتی و محل کار اثر بخشی لازم را ندارند چون در واحدهای آموزشی و دانشگاه‌ها به تحقیق، پژوهش و مهارت آموزی آنگونه که شایسته است توجه نشده است.

مقدسی خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از نیروهای آموزشی با انگیزه و متخصص از دیگر عوامل موفقیت هرچه بیشتر آموزش و پرورش در امر تحصیل و آموزش به دانش آموزان است و ورود افراد بی‌انگیزه به این مجموعه علاوه بر بروز مشکلاتی برای آن خروجی مناسبی برای این مجموعه به همراه ندارد.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه فرهنگیان خروجی این مجموعه رضایت بخش نیست و باید نقش بیشتری در تعلیم و تربیت افراد با انگیزه و متخصص برای ورود به آموزش و پرورش داشته باشد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در استان مرکزی باید به صورت نمونه با بهره گیری از مسئولان و اساتید دانشگاهی کمیته‌ای در راستای ارتقای منزلت فرهنگیان تشکیل شود تا روحیه ارزشی به آموزش و پرورش برگردد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت