دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۰:۴۹:۴۱

۸۲۲ میلیارد ریال بودجه به شهرداری خمین تخصیص یافت

شهردار خمین گفت: ۸۲۲ میلیارد ریال بودجه امسال به شهرداری این شهر تخصیص یافت که نسبت به پارسال ۱۶ درصد رشد دارد.

اقتصادی؛

۸۲۲ میلیارد ریال بودجه به شهرداری خمین تخصیص یافت

« ابوالفضل مرتضیان » روز شنبه افزود: از این بودجه ۵۲۰ میلیارد ریال به طرح‌هاو فعالیت‌های عمرانی اختصاص داده شده و بقیه برای هزینه‌های جاری شهرداری است.
وی بودجه شهرداری را مهم‌ترین سند سالانه در مقیاس شهر دانست و ادامه داد: بودجه سال جاری شهرداری خمین در جلسه دویست و هفتاد و پنجم شورای اسلامی شهر به تصویب کلیه اعضا رسید و به رؤسای ادارات و معاونین شهرداری ابلاغ شده است.
شهردار خمین تکمیل و بهره‌برداری طرحهای عمرانی را  اولویت برنامه‌های مدیریت شهری در سال جاری بیان کرد و افزود:  به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و تاثیرات منفی بر اقتصاد،برای تحقق  هدفمند این بودجه تلاش می‌شود.
مرتضیان با اشاره به  احداث پارکینگ خودروهای سنگین در خمین گفت: دیوارکشی این پروژه در سال‌های ۹۷ و ۹۸ طی دو مرحله تکمیل شد و عملیات اجرایی ساختمانی نگهبانی و نصب در ورودی این پروژه در سال گذشته انجام شد.
وی ادامه داد:  زیرسازی محوطه و راههای دسترسی به پارکینگ از الویتهای کاری اداره عمران شهرداری خمین است و پیش‌بینی می‌شود این پروژه مهم امسال بهره برداری شود.
شهردار خمین یادآور شد: پارکینگ خودروهای سنگین با هدف ساماندهی ماشین‌آلات سنگین و جلوگیری از تردد آن‌ها در شهر با ظرفیت ۳۱۱ خودرو احداث شده و دارای مرکز معاینه فنی ماشین‌های سبک و سنگین، نگهبانی، آژانس، تعویض روغنی، لوازم یدکی، صافکاری و نقاشی، آهنگری، پایانه بار و مهمانسرا به منظور استفاده رانندگان غیربومی است.
وی ، اصلاح هندسی میدان ۹ دی را یکی دیگر از طرحهای عمرنی مدیریت شهری خمین بیان کرد و افزود: این میدان به دلیل ورودی خودروهای شمال استان مرکزی و اتصال به بلوار شهدای گردان امام  رضا(ع) و کمربندی شهر از میدان‌های اصلی خمین است.
شهردار خمین تصریح کرد: با توجه به احداث بلوار شهدای گردان امام رضا (ع) و متصل شدن میدان شهدای کمره به میدان ۹ دی ، اصلاح هندسی این میدان ضروری بود.
مرتضیان ادامه داد: پس  از بررسی‌های  انجام شده در طرح تفصیلی شهر خمین  و مطرح شدن موضوع اصلاح هندسی میدان ۹ دی در شورای ترافیک استان مرکزی و شهرستان و کسب تاییدیه‌های لازم، عملیات اجرایی این میدان از سال گذشته آغاز شد.
وی اضافه کرد: در میدان ۹ دی که مساحت داخلی و فعلی آن سه هزار و ۱۲۳  مترمربع (۳ برابر مساحت قبلی) است، ۳۵۰ مترمکعب تخریب و خاکبرداری، یک هزار و ۳۰۰ متر جدول‌کاری و ۳۰۰ مترمکعب سنگ چینی صورت گرفته است.
شهردار خمین با اشاره به اینکه کف فرش میدان یک هزار متر مربع است ، تصریح کرد: به منظور زیباسازی میدان سه هزار مترمربع فضای سبز اجرا و ۲۴ چراغ برای روشنایی این میدان که ورودی خمین از شهر اراک است، نصب شده شده است.
۷۰ هزار نفر از مردم شهرستان خمین در مناطق شهر زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت