پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۶:۱۹:۴۵

۸۱۶ واحد در طرح رونق تولید استان مرکزی ثبت نام کردند

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۸۱۶ واحد در طرح رونق تولید سال ۹۶ استان مرکزی ثبت نام کردند پیش‌بینی می‌شود که به‌دنبال اجرای این طرح ۱۳ هزار نفر اشتغال ایجاد شود.

رئیس صنعت و معدن استان مرکزی:

۸۱۶ واحد در طرح رونق تولید استان مرکزی ثبت نام کردند

طرح رونق تولید

۸۱۶ واحد در طرح رونق تولید استان مرکزی ثبت نام کردند

به نقل از تسنیم، محمدرضا حاجی‌پور شامگاه چهارشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان که در بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار شد با اشاره به طرح رونق تولید اظهار داشت: 816 فقره ثبت‌نامی در سامانه بهین‌یاب داشتیم که شامل 263 واحد متقاضی سرمایه در گردش در حوزه صنعت، 58 واحد متقاضی سرمایه ثابت در بخش  صنعت، 71 واحد متقاضی بازسازی و نوسازی، 383 فقره متقاضی سرمایه در گردش در بخش جهاد کشاورزی و 41 فقره متقاضی سرمایه ثابت در بخش جهاد کشاورزی می‌شوند.

وی افزود: بالغ بر 176 پرونده به بانک‌های عامل معرفی شده که تاکنون تنها یک پرونده در سیستم بانکی تایید شده است و باید نسبت به تاکید بر بانک‌ها برای تسهیل در امر رسیدگی به پرونده‌ها و سرعت‌بخشی به آن اقدام شود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی در زمینه ثبت نام در طرح رونق تولید رتبه هفت، در زمینه معرفی رتبه سه و در زمینه مبالغ پرداخت شده به واحدهای متقاضی سال 95 منتقل شده به سال 96 هم رتبه 9 کشور را دارد.

حاجی‌پور بیان کرد: توزیع اعتباری با همکاری دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مرکزی داشتیم که 390 میلیارد تومان سرمایه در گردش، 192 میلیارد تومان سرمایه ثابت و 280 میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی که ابلاغیه از سوی وزارتخانه است را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که با اجرای طرح رونق تولید بالای 13 هزار نفر اشتغال را در واحدهای تولیدی، صنعتی و اصناف داشته باشیم.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی عنوان کرد: امسال تعداد 10 هزار واحد صنعتی به منظور تامین سرمایه در گردش و 6 هزار طرح بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی هم برای تکمیل در کشور تعیین شده که برای سرمایه در گردش 20 هزار میلیارد تومان و برای بازسازی و نوسازی هم 10 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

حاجی‌پور با اشاره به حوزه تحقیق و توسعه گفت: در حوزه تحقیق و توسعه یعنی صدور گواهی و پروانه‌های تحقیق و توسعه سال 94 رتبه 28 را داشتیم که با توجه به صنعتی بودن استان برازنده نبود و با تلاش‌هایی که انجام شد این رتبه را در سال 95 به رتبه سوم ارتقاء دادیم و براساس آخرین آمار هم در سه ماهه نخست سال رتبه نخست را کسب کردیم.

وی اضافه کرد: اعطای بیش از 300 مورد معافیت ورود ماشین‌آلات و تجهیزات با قیمت بالای 220 میلیون دلار را داشتیم، در زمینه تسهیلات یوزانس هم سال گذشته اعتبار استان 65 میلیون دلار بود که با رایزنی‌هایی که داشتیم این مبلغ به 122 میلیون دلار رسید و 127 واحد معرفی شد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: یک‌هزار و 915 پرونده را هم در 105 جلسه ستاد تسهیل و یک‌هزار و 873 مصوبه داشتیم که 60 درصد در حوزه سیستم بانکی و 80 درصد هم در حوزه دستگاه‌های دولتی اجرایی و عملیاتی شد.

حاجی‌پور تصریح کرد: سال گذشته پرداخت 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید برای هفت هزار و 500 واحد در کل کشور پیش‌بینی شده بود که 25 هزار احد بهره‌مند شدند و در استان مرکزی هم یک‌هزار و 66 واحد با پرداخت 717 میلیارد تومان از این تسهیلات بهره‌مند شدند، 30 پرونده را هم که از پرونده‌های منتقل شده از سال 95 به 96 بودند با پرداخت 33 میلیارد تومان از این تسهیلات بهره‌مند ساختیم و با ارزیابی‌های انجام شده 20 تا 25 درصد افزایش  تولید را در واحدهای گیرنده تسهیلات شاهد بودیم که سبب حفظ اشتغال 15 هزار نفری و ایجاد 600 نفر اشتغال جدید شد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت