جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۲:۴۰:۱۸

۸۰ درصد از فرآورده‌های نفتی استان مرکزی در حوزه حمل و نقل به مصرف می‌رسد

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی گفت: وضعیت حمل‌ونقل استان مرکزی در جایگاه مطلوبی قرار دارد با این حال ۸۰ درصد از تمام فرآورده‌های نفتی در این حوزه به مصرف می‌رسد.

مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی:

۸۰ درصد از فرآورده‌های نفتی استان مرکزی در حوزه حمل و نقل به مصرف می‌رسد

فرآورده‌های نفتی

۸۰ درصد از فرآورده‌های نفتی استان مرکزی در حوزه حمل و نقل به مصرف می‌رسد

به نقل از تسنیم، عبدالله گیتی‌منش عصر امروز در کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز در استان مرکزی با اشاره به برنامه عملکرد چهارماهه امسال اظهار داشت: میزان نفت‌ و گاز توزیع شده در سطح استان در این مدت روزانه حدود دو میلیون لیتر برآورد شده است.

وی افزود: میزان نفت کوره توزیع شده در سطح استان در مدت چهارماهه حدود 10 هزار لیتر، بنزین روزانه یک میلیون و 450 هزار لیتر، نفت سفید روزانه 20 هزار لیتر و گاز مایع روزانه 114 تن برآورد شده و این درحالیست که میزان کشفیات سوختی ما در استان حدود 873 لیتر برآورد شده که در مقایسه با سال گذشته که در مدت مشابه 123 هزار و 500 لیتر مکشوفه داشتیم کاهش بسیار چشم‌گیری داشته است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به آمار ثبت شده در مجموع فرآورده‌های مایع یارانه‌ای که در سطح استان توزیع کرده‌ایم روزانه سه‌میلیون و 500 هزار لیتر برآورد شده است، این درحالیست که باید گفت میزان مصرف نفت کوره در سطح استان بسیار کاهش یافته است.

گیتی‌منش ادامه داد: درحال حاضر نگرانی قاچاق بنزین را نداریم زیرا نرخ بنزین به‌گونه‌ای است که تهیه آن برای همگان ممکن است و با همین قیمت کشش و جاذبه‌ای برای قاچاق بنزین وجود ندارد، باتوجه به اینکه انشعابات شبکه گاز تاحدودی به تمام نقاط کشور از نقطه استان مرکزی کشیده شده میزان مصرف نفت سفید کاهش یافته و به روزانه 20 هزار لیتر رسیده و این میزان از توزیع نفت سفید برای ذخیره کشاورزان و مصرف در فصول سرد سال است.

وی عنوان کرد: بخش عمده نگرانی ما به فرآورده‌های نفت گاز مربوط بوده که باید بخش عمده‌ تمرکزمان را در این زمینه بگذاریم و براساس آمار از نفت گازی که به‌صورت غیرنیروگاهی در استان توزیع می‌شود به تفکیک 73 درصد در حوزه حمل‌و نقل، 16درصد در حوزه کشاورزی، 8 درصد در بخش صنایع و مابقی آن به‌صورت جزئی به مصرف می‌رسد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی خاطرنشان کرد: وضعیت حمل‌ونقل استان مرکزی در جایگاه مطلوبی بوده و در چارچوب مناسبی در حرکت است با این حال 80 درصد از تمام فرآورده‌های نفتی در این حوزه به مصرف می‌رسد.

گیتی‌منش بیان کرد: برنامه‌هایی که ما در نظر داریم و تعدادی از آنها را بومی‌سازی کرده‌ایم مبنی بر برنامه‌های ابلاغی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و در این راستا اداره‌ای مستقل در تهران مستقر داریم.

وی افزود: سال گذشته طرحی سه ماهه برگزار کردیم که براساس آن تخلفات برخی از جاگاه‌های توزیع سوخت مشخص شد و حدود دو میلیارد و 100 میلیون ریال از تخلفات غرامت تعیین شد و سال گذشته کمیته رسیدگی به تخلفات منطقه ما کار بسیار پرکاری داشت و بخش عمده تخلفات جایگاهی به کمبود فرآورده منتقل شده ارتباط دارد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی ادامه داد: درشهرستان‌های ساوه و دلیجان به لحاظ خواستگاه مصرفی مواد نفتی اعم از مراکز صنعتی و کارگاه‌های تولید ایزوگام احتمال وقوع قاچاق وجود دارد زیرا سهمیه نفت کوره این مناطق قطع شده و برای تامین مجدد آن اقدام به قاچاق می‌کنند.

گیتی‌منش عنوان کرد: تجهیز نیروگاه‌ها یکی از وظایف ستاد مرکزی است که بر این اساس موظف هستند نیروگاه رودشور و نیروگاه شازند را مورد بررسی قرار دهند و نیروگاه شازند هم نباید هیچ‌گونه سوخت مایع‌ای دریافت کند، در زمینه مبارزه با قاچاق سوخت خودروهایی که باک اضافه داشتند هم شناسایی کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تشدید نظارت بر مبادی ورودی استان تاکنون سه جلسه با 24 مصوبه داشته‌ایم و تصمیم داریم شیوه‌نامه‌ای مجزا برای آن در نظر بگیریم، تاکنون تعداد سه هزار و 735 مورد نظرات برعملکرد سهمیه بگیران توسط کارشناسان منطقه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی بیان کرد: واحد مهندسی جایگاه‌ها ماهیانه یک‌بار به لحاظ کمی مودد بررسی قرار می‌دهد و خوشبختانه براساس این بررسی‌ها حدود 99.7 درصد از نازل‌های جایگاهی فعالیت صحیحی داشته‌اند.

گیتی‌منش افزود: اگر طرح پیمایش سراسری به‌طور کامل در کشور باجرا شود روزانه حدود 7 میلیون لیتر از مواد نفتی صرفه‌جویی می‌شود و درحال حاضر دو فاز از این طرح در کشور اجرا شده که اگر این طرح به‌صورت کامل اجرا شود و سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نصب شوند هر خودروی سنگینی می‌تواند کارت سوخت خود را براساس مسافتی که می‌پیماید شارژ کند.

وی ادامه داد: سال 89 برگه‌هایی تحت عنوان کالابرگ مصرفی نفت سفید توزیع می‌کردیم تا خانوارهای فاقد گاز بتوانند انرژی مورد نیاز خود را از این طریق تامین کنند و تصمیم داریم امسال هم این کالابرگ‌ها را میان سه هزار و 922 خانوار توزیع کنیم.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی عنوان کرد: تقاضا داریم تشدید نظارت مجموعه نیروی انتظامی استان بر معابر ورودی شهر دلیجان در قالب مصوبه‌ای ابلاغ شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت