یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۲:۵۴:۲۷

۷۹۸۷ نفر در طرح قرآنی ” تعلیم کارورزان” استان مرکزی ثبت نام کردند

رئیس امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: هرساله تعداد سهمیه‌ استان برای طرح تعلیم کارورزان رقمی بالغ بر ۷ هزار و ۷۰۰ نفر بوده که امسال در این زمینه از برنامه تعیین شده جلوتر هستیم و ۷ هزار و ۹۸۷ نفر را برای سال ۹۶ ثبت نام کرده‌ایم.

۷۹۸۷ نفر در طرح قرآنی ” تعلیم کارورزان” استان مرکزی ثبت نام کردند

" تعلیم کارورزان"

۷۹۸۷ نفر در طرح قرآنی ” تعلیم کارورزان” استان مرکزی ثبت نام کردند

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،عبدالله حسینخانی ظهر امروز در نشست خبری سوگواری یاس نبوی که در اداره اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد با اشاره به رویداد قرآنی که در ماه پایانی سال 96 برگزار می‌شود اظهار داشت: در روزهای پایانی سال 96، رویداد قرآنی مبتنی بر سلسله آزمون‌های منسجم و سراسری طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم را در پیش داریم.

وی افزود: در مدت 5 سال که از فعالیت مجموعه امور فرهنگی قرآنی اوقاف می‌گذرد، مجموعه فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با یک برنامه مدون موفق به ثبت نام حدود 40 هزار متقاضی در سطح استان مرکزی شده است.

رئیس امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: هرساله تعداد سهمیه‌ای که به استان برای طرح تعلیم کارورزان تعلق گرفته رقمی بالغ بر 7 هزار و 700 نفر بوده که خوشبختانه در این زمینه از برنامه تعیین شده جلوتر بوده‌ و 7 هزار و 987 نفر را برای سال 96 ثبت نام کرده‌ایم.

حسینخانی عنوان کرد: 4 هزار و 646 نفر در ثبت نام آزمون سال 96 شرکت کرده و در 10 اسفند این آزمون در مرکز استان و شهرستان‌ها هماهنگ با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته آزمون قرآنی از سوی دو نهاد مجموعه فرهنگی امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شکل جدا و با فاصله یک ساعت در یک روز انجام می‌گرفت.

رئیس امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: افراد شرکت کننده برای حضور در دو آزمون از نظر تردد و هماهنگی ساعت برگزاری مسابقات با مشکل مواجه بودند و سطح کیفی شرکت‌کنندگان  پایین می‌آمد، خوشبختانه پس از تفاهم‌نامه بین این دو نهاد آزمون سراسری 10 اسفند به شکل واحد برگزار می‌شود.

حسینخانی با اشاره به تسهیل ثبت نام و دریافت کارت ورود به آزمون گفت: سال‌های قبل متقاضی باید به شکل فیزیکی در محل حضور پیدا می‌کرد که این مورد هم با ایجاد سایت مشترک حذف شد و هر دو نهاد یک سایت مشترک برای مراجعان و متقاضیان ثبت نام تشکیل داده‌اند که تاکنون 4 هزار و 646 نفر از شرکت کننده‌های سال 96 از طریق سایت مذکور ثبت نام کرده‌اند.

وی عنوان کرد: اهداف سازمان اوقاف در 6 قالب تعریف می‌شود، تقویت وحدت و انسجام برنامه میان نهادهای اجرایی در زمینه تعلیم قرآن نخستین هدف بوده که همکاری و تعامل با دیگر ارگان‌ها درراستای گسترش تعلیم قرآن در اولویت قرار دارد تا مسابقات آنها هم با مسابقات اوقاف و محوریت یکپارچه به شکل تجمیع درآید.

رئیس امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: هدف بعدی سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی کشور بوده زیرا بیشتر ارگان‌ها مانند نیروی انتظامی و یا آموزش و پرورش به شکل جدا اقدام به برگزاری این قبیل آزمون‌ها می‌کنند که مسابقات آنها از سطح کیفیت مسابقات سازمان اوقاف پایین‌تر بوده و گاهی نفرات برتر این آزمون‌ها در مسابقات اوقاف هیچ رتبه‌ای کسب نمی‌کنند، زیرا معیار سنجش متفاوت بوده و این موضوع ناهمگونی در کشور ایجاد کرده و ادامه تعامل همه دستگاه‌ها با اوقاف برای برگزاری آزمون و مسابقات نقص‌ها را از بین می‌برد و همچنین سطح کیفی همه مجموعه‌های قرآنی را ارتقاء می‌بخشد.

حسینخانی اضافه کرد: ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان با حضور در مسابقاتی با سطح بالاتر و گسترده‌تر یکی دیگر از اهداف است که نخبه‌یابی و نخبه‌پروری راس آن قرار دارد، از سویی به سبب فعالیت‌های جزیر‌ه‌ای مجموعه‌های قرآنی آمار دقیق و درستی در مورد عملکرد آنها نداریم  پس از برگزاری آزمون سراسری بانک اطلاعاتی جامع و مدونی هم در سراسر کشور برای رشته‌های مختلف ساخته می‌شود.

 

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت