یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۵:۱۶:۳۸

۷۶درصد جمعیت اراک در انتخابات پیش رو واجد شرایط رأی دادن هستند

فرماندار اراک گفت: ۴۰۰هزار نفر از جمعیت ۵۲۰ هزار نفری شهرستان اراک برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای سال جاری واجد شرایط رأی دادن هستند که ۷۶درصد جمعیت این شهرستان را شامل می شود.

فرماندار شهرستان اراک:

۷۶درصد جمعیت اراک در انتخابات پیش رو واجد شرایط رأی دادن هستند

به نقل از فرمانداری اراک، حسین بختیاری اظهار داشت: بر اساس آمار سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی، جمعیت شهرستان اراک ۵۲۰ هزار نفر اعلام شده که حدود ۴۰۰۰ هزار نفر آن واجد شرایط رای هستند و آمار دقیق رای اولی ها نیز از سوی وزارت کشور اعلام خواهد شد.

وی افزود: ۲۹۷ شعبه اخذ رای در این شهرستان آرای مردم را در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا جمع آوری می کند و بیش از هفت هزار نفر نیروی انسانی برای این شعب در نظر گرفته شده که به طور متوسط هر شعبه حداقل ۲۲ دست اندرکار انتخاباتی دارد.

فرماندار اراک بیان کرد: تمامی نیازها، امکانات و برنامه ها برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم در شهرستان اراک انجام شده و هیات های اجرایی در بخشداری های معصومیه، ساروق و مرکزی تشکیل شده که بخش مرکزی دارای هیات اجرایی و نظارت مستقل است.

بختیاری خاطرنشان ساخت:  همه تلاش ها به کار گرفته شده تا از آرای مردم در انتخابات به بهترین شکل صیانت شود و سه هیات اجرایی برای ریاست جمهوری و چهار هیات اجرایی برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان اراک فعال هستند.

وی تصریح کرد: در اداره کل دادگستری استان مرکزی کمیسیون پیشگیری از جرایم انتخاباتی تشکیل شده و فرماندار اراک نیز عضو این کمیسیون است.

فرماندار اراک با تاکید بر اهمیت قانونمداری نامزدهای انتخاباتی گفت: مهمترین مسئله در تبلیغات نامزدها احترام به قانون و اخلاق است و با توجه به رصد مستمر فضای مجازی و محیطی، کمیسیون قضایی پیشگیری از جرایم در صورت مشاهده تخلف برخورد خواهد کرد.

بختیاری افزود: شورای تامین استان و شهرستان مدافع ابراز دیدگاه های سیاسی در همه سلایق سیاسی است و تمامی تدابیر لازم برای تامین امنیت نشست های سخنرانان صورت گرفته اما افرادی که در فضای مجازی و حقیقی نسبت به تبلیغات زودهنگام اقدام کرده اند مشمول تخلف انتخاباتی هستند و مصادیق تخلف و مستندات از فعالیت غیر قانونی آنان در مراجع ذیصلاح جمع آوری شده است.

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت