چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۰:۵۳:۱۳

۷۵ هزار نفر در خمین غربالگری سلامت شدند

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: با تلاش مراقبان سلامت و همکاری شهروندان، بیش از ۷۵ هزار نفر در این شهرستان تاکنون از نظر ابتلا به ویروس کرونا سنجش شدند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین:

۷۵ هزار نفر در خمین غربالگری سلامت شدند

دکتر «محمدعلی عروجی» روزشنبه  افزود: افراد سنجش شده از طریق مراکز جامع سلامت شهر و روستا غربالگری سلامت شده‌اند.
وی بیان کرد: تاکنون هشت هزار و ۴۱۵ نفر در خمین در سامانه ارزیابی کرونا salamat.gov.ir ثبت‌نام کردند.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین با اشاره به پیگیری‌های بعد از ثبت‌نام در این سامانه ادامه داد: نیروهای شاغل دانشگاه علوم پزشکی ضمن رصد و پایش اطلاعات ارسالی از سوی مردم با آنان تماس گرفته و راهنمایی و یا مراقبت لازم را انجام می‌دهند.
عروجی اظهار داشت: شهروندان با ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت و درمان بستر ارتباطی لازم را پیدا کرده و به تمامی سوالات درباره علایم بیماری کروناپاسخ داده می‌شودو کیفیت سلامت آنان رصد خواهد شد.
وی گفت: با ثبت نام در این سایت اگر افراد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شوند، پیگیری و مراقبت  از طریق واحدهای بهداشتی انجام و اقدامات درمانی به موقع ارایه می‌شود.
عروجی تصریح کرد: شهروندان با ثبت نام در این سامانه خودارزیابی، نظام سلامت را در پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا یاری می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه  تکمیل اطلاعات خواسته شده در این سامانه گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا است، ادامه داد: با پیوستن مردم به این سامانه، غربالگری ویروس کرونا در بهترین شکل ممکن و در زمانی مناسب انجام می‌شود.
براساس آخرین آمار تاکنون یک هزار ۵۰ نفر در استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۶۵ درصد از مبتلایان بهبود یافته اند و از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت