جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۰:۲۰:۵۴

۷۱ شرکت دانش‌بنیان در استان مرکزی ثبت شده است

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه ۷۱ شرکت دانش‌بنیان در استان ثبت شده است گفت: استان مرکزی در تعداد نشان دانش‌بنیان صنعتی دارای رشد مطلوبی است و جایگاه آن دو رتبه ارتقاء یافته است.

۷۱ شرکت دانش‌بنیان در استان مرکزی ثبت شده است

۷۱ شرکت دانش‌بنیان

۷۱ شرکت دانش‌بنیان در استان مرکزی ثبت شده است

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،محمدرضا حاجی‌پور با اشاره به جایگاه استان مرکزی در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: استان مرکزی در تعداد نشان دانش‌بنیان صنعتی دارای رشد مطلوبی است و با ارتقاء دو رتبه از رتبه 7 کشوری ارتقاء یافته ودر جایگاه 5 کشوری قرار گرفته است.

وی افزود: در تعداد نشان دانش‌بنیان کالا و خدمات هم حفظ رتبه و جایگاه کشور در مقام هفتم کشوری مشهود است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: درحال حاضر تعداد شرکت‌های دانش‌‌بنیان ثبت شده در سامانه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان استان 71 شرکت است.

حاجی‌پور بیان کرد: این درحالی است که تعداد این شرکت‌ها در استان تا پایان سال گذشته 59 شرکت بوده و افزایش تعداد آنها نشانگر رشد قابل توجه در این حوزه است.

وی ادامه داد: در حوزه خدمات فنی و مهندسی هم از 3 فقره در سال 95 به 10 فقره در 10 ماهه 96 رسیده‌ایم.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی عنوان کرد: در زمینه شرکت‌های مدیریت صادرات هم تلاش ما براین است تا با راه‌اندزی و توسعه این شرکت‌ها در راستای بهبود وضعیت صادرات استان قدم برداریم و تاکنون هم اقدامات قابل توجهی انجام شده است، شرکت‌ها دانش‌بنیان شرکت‌هایی پژوهش‌محور هستند و محصولاتی که در این شرکت‌ها تولید می‌شود مطابق تکنولوژی‌های روز و دانش روز است.

حاجی‌پور اضافه کرد: سهم محصولات تولیدی این شرکت‌ها سهم قابل توجهی در تکنولوژی و دانش در ارزش افزوده است و عمدتا توسط افراد دانشگاهی مدیریت می‌شوند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت