پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۴:۲۷:۳۳

۷۰ درصد دامداری‌های فراهان زیر ظرفیت تولید فعالیت می کنند

فرماندار فراهان گفت: بالای ۷۰ درصد دامداری های شهرستان زیر ظرفیت تولید فعال هستند و حمایت از این واحد ها و ارایه تسهیلات رونق تولید سبب تقویت صنعت دام شهرستان است.

فرماندار فراهان؛

۷۰ درصد دامداری‌های فراهان زیر ظرفیت تولید فعالیت می کنند

دامداری‌های فراهان

۷۰ درصد دامداری‌های فراهان زیر ظرفیت تولید فعالیت می کنند

به نقل از فراهان خبر؛ سید احمد سجادی، فرماندار فراهان، در کارگروه اقتصاد مقاومتی این شهرستان با اشاره به ظرفیت های رونق تولید در فراهان گفت: فراهان ظرفیت و پتانسیل خوبی در صنعت دام دارد و در سال های اخیر کاهش ارزش پولی، افزایش نرخ بانکی و سود بالای تسهیلات بانکی این صنعت را دچار رکود کرده است.

وی افزود: بالای ۷۰ درصد دامداری های شهرستان زیر ظرفیت تولید فعالیت می کننذ که حمایت از این واحد ها و ارایه تسهیلات رونق تولید، سبب تقویت صنعت دام شهرستان است.

سجادی اظهار کرد: شهر در بخش صنعت رشد نکرده است، با این که واگذاری زمین برای راه‌اندازی شهرک در سالهای گذشته انجام شده، اما هنوز در جذب سرمایه‌گذار و راه‌اندازی واحدهای تولیدی اقدامی صورت نگرفته است.

فرماندار فراهان تصریح کرد: برای رونق شهرک صنعتی در خنجین باید رویکرد سرمایه گذاری در این شهرک به سوی احداث واحدهای صنفی تولیدی باشد.

وی ادامه داد: با شناسایی ظرفیت های تولید در این منطقه می توان واحدهای صنفی کوچک را با سرمایه اندک و در توان محلی در این شهرک راه‌اندازی و اشتغالزایی کرد.

سجادی بیان کرد: تکمیل و تجمیع حساب تعاونی دهیاری ها و ارائه ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات با سود ۴ درصد به ازای هر فردی که در آن واحد تولیدی کار می کند از دیگر اقدامات انجام شده در راستای ایجاد اشتغال در سطح شهرستان است.

فرماندار فراهان اظهار کرد: ایجاد کارگاه های کوچک روستایی و اشتغال خانگی به دلیل در دسترس بودن، راه حلی مناسب و کاربردی در این خصوص است که به طور جدی در حال پیگیری است.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه توانمندی بانوان در هفته دولت را نیز از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده در راستای اشتغال بانوان است، با برگزاری این نمایشگاه کارآفرین جدید شناسایی و تسهیلات حمایتی به این افراد ارایه می شود.

فرهادی، رئیس جهاد کشاورزی فراهان نیز در این جلسه گفت: هزینه بالای تولید و سود بالای تسهیلات دامداری، صنعت دام شهرستان را با مشکل مواجه کرده است و اکثر دامداری های شهرستان با کمترین ظرفیت تولید فعال هستند.

وی افزود: پرورش قارج در سالهای اخیر در بخش خنجین رونق خوبی داشته است اما عدم رعایت مسایل بهداشتی در تولید سبب خسارت و تعطیلی این واحدهای تولیدی شده است.

فرهادی اظهار کرد: حمایت از این واحدهای تولیدی از جمله بازار فروش، صنایع تبدیلی و تشکیل شرکت تعاونی می تواند راهکاری در احیای دوباره این واحدها باشد.

رئیس جهاد کشاورزی فراهان بیان کرد: باید با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های اساسی مشکلات موجود در بخش دامپروری را مرتفع کرده و تحولات اساسی و رشد را در این بخش ایجاد کنیم.

وی افزود: چاره‌اندیشی در این زمینه باید به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های مسئولان باشد.

این جلسه با حضور مدیر کل دفتر امور روستایی و تعدادی از کارآفرینان روستایی در شهر خنجین برگزار شد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت