پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۳۷:۵۷

۶ هزار شغل در ساوه ایجاد می شود/نیروهای بومی در اولویت استخدام قرار دارد

فرماندار ساوه با بیان اینکه ۶هزار شغل در ساوه ایجاد می شود گفت: نیروهای بومی در اولویت استخدام در ساوه قرار دارند.

فرماندار ساوه:

۶ هزار شغل در ساوه ایجاد می شود/نیروهای بومی در اولویت استخدام قرار دارد

تخصص و قانونمداری

۶ هزار شغل در ساوه ایجاد می شود/نیروهای بومی در اولویت استخدام قرار دارد

به نقل از تسنیم، محمد بهاروند ظهر امروز در نشستی با هیئت اجرائی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و‌زرندیه با اشاره به پروژه‌های در دست احداث در ساوه اظهار داشت: درحال حاضر راه‌اندازی شرکت ساخت خودرو رنو که شرکتی خارجی در ساخت آن شراکت دارد واحداث سیکل ترکیبی برق دو پروژه مهم در شهرستان محسوب می‌شوند‌که با بهره‌برداری از انها فضای اشتغال ساوه دچار تغییرات اساسی می‌شود که در نظر داریم که اولویت جذب نیرو را به افراد بومی بدهیم.

وی افزود: جایگاه کارگران در جامعه همواره مورد احترم است‌و باید حفظ شود زیرا قشر کارگر درمقاطع حساس نظام پشتیبان انقلاب و دستاوردهای حاصل از آن بوده‌اند و پس از آن هم در صحنه‌های داخلی اعم از حضور در پای صندوق رای و خلق حماسه سیاسی حضوری پررنگ داشته‌اند.

فرماندار ساوه تصریح کرد: کارگران سرمایه‌های اصلی تولید یک جامعه هستند و ما موظفیم در راستای صیانت از جان این قشر ایمنی  و آموزش را در محل  کارشان فراهم کنیم و فراموش نکنیم این مسئله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

بهاروند ادامه داد: اجرای صحیح قانون کار یک امر الزامی و اجتناب ناپذیر است که بر این اساس تمامی صاحبان واحدهای تولیدی‌و صنعتی موظفند این قانون را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند، صاحبان واحدها باید در زمینه عقد قراردادها نظارتی جدی‌تر داشته باشند.

وی عنوان کرد: در نظر داریم با انجام مذاکرات و مکاتبات زمینه را برای برخورداری قشر کارگر و بازنشسته از امکانات رفاهی فراهم آوریم زیرا تکریم بازنشستگان امری ضروری است و به این سبب باید زمینه آرامش و آسایش آنها فراهم شود تا زمانی که از کار و مشغله فارغ می‌شوند بهره لازم را از این امکانات ببرند.

فرماندار ساوه خاطرنشان‌کرد: کانون بازنشستگان و خانه کارگر می‌توانند با پیگیری امور درصدد برطرف شدن معضلات اقشار مربوطه تلاش کنند که البته در این میان فعالیت رسانه‌ها هم بی‌تاثیر نیست، همچنین باید گفت که شهرستان ساوه با دارا بودن 50 هزار کارگر بیمه شده و استقرار تعداد قابل توجهی واحد تولیدی در این شهر یک جامعه کارگری محسوب می‌شود.

بهاروند بیان کرد: شهرستان ساوه قطب صنعتی کشور تلقی می‌شود و با درنظر داشتن برنامه‌هایی که در دست اقدام قرار دارد می‌توانیم بگوییم در آینده‌ای نزدیک تعداد 6 هزار شغل در این شهر ایجاد می‌شود، مجموعه تامین اجتماعی موظف است که جمعیت کارگری این منطقه را درنظر بگیرد و به این سبب بهترین خدمات و امکانات را به‌ویژه در حوزه درمانی به 50 هزار کارگر ساوجی ارائه دهد.

وی افزود: مجموعه فرمانداری ساوه تمام تلاش خود را در راستای برطرفشدن مشکلات قشر کارگر بکار گرفته و در این زمینه شرایط سنی جذب نیرو را از 25 به 35 ارتقاء داده و از تعدیل نیرو و یا تعطیلی تعدادی از واحدها جلوگیری کرده که مجموع این اقدامات در راستای حمایت از این قشر به عمل آمده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت