سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۴۷:۲۳

۶۵ درصد جمعیت استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

مدیر کل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: بیش از ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت استان مرکزی که قریب به ۶۵ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند، هم اکنون از خدمات بیمه درمان تامین اجتماعی بهره مند هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی؛

۶۵ درصد جمعیت استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

بیمه تامین اجتماعی

۶۵ درصد جمعیت استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

به نقل از فراهان خبر؛ شهرستان فراهان با دارا بودن ۳۵ هزار نفر جمعیت و بیش از ۴ هزار نفر جمعیت تحت پوشش، تاکنون فاقد اداره تأمین اجتماعی است و مردم این شهرستان به ناچار برای تمدید یا دریافت دفترچه به اراک یا تفرش مراجعه می کردند.

بر اساس آمار سال ۹۱ سازمان تامین اجتماعی میزان بیمه شدگان تامین اجتماعی شهرستان فراهان، ۲ هزار و ۴۰۰ نفر بوده که با توجه به توسعه شهرستان این آمار افزایش یافته است.

وجود شعبه مستقل در شهرستان زمینه فعالیتهای اطلاع رسانی برای جذب بیشتر به سمت استفاده از مزایای بیمه تامین اجتماعی را فراهم می‌کند و همچنین سبب می‌شود تا مراجعه کنندگان در استفاده از خدمات بیمه ای دچار مشکل نشوند.

وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی در سفری که در دولت قبل به استان مرکزی داشت، قول افتتاح شعبه تامین اجتماعی در شهرستان فراهان را داد.

صبح امروز طی دیدار مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی با فرماندار فراهان این خواسته مردم فراهان محقق شد و “خلجی” به عنوان رئیس تامین اجتماعی شهرستان فراهان معرفی شد.

۶۵ درصد جمعیت استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

محمدرضا بیدهندی، مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی در این مراسم با اشاره به وضعیت سازمان تامین اجتماعی در استان مرکزی گفت: بیش از ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت استان مرکزی که قریب به ۶۵ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند، هم اکنون از خدمات بیمه درمان تامین اجتماعی بهره مند هستند.

وی افزود: ضریب پوشش ۶۵ درصدی بیمه شدگان در استان مرکزی حاکی از استقرار صنایع مهم و تاثیرگذار، جمعیت کارگری و پتانسیل بالای صنعت در این استان است که این مهم سبب شده است تا رتبه ۵ کشور، در بخش پوشش بیمه ای سهم این استان شود.

بیدهندی با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر ٢٣ هزار کارگاه مشمول قانون تامین اجتماعی در استان مرکزی وجود دارد که سهم بیمه شدگان اجباری استان از این کارگاه‌ها ١٩٧ هزار نفر است، گفت: طرح حذف دفترچه درمانی از مراکز ملکی درمان تامین اجتماعی استان مرکزی در حال اجرایی شدن است که این امر باعث می‌شود تا ١٢ درصد چاپ و صدور دفترچه درمانی در شعب و کارگزاری‌های رسمی استان مرکزی کاهش پیدا کند.

وی بیان کرد: با بررسی های به عمل آمده از آمار سه ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ۹۶ و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل مشخص شد که تعداد دفترچه های درمانی چاپ شده، بیمه شدگان و مستمری بگیران استان مرکزی با کاهش ١٢ درصدی در استان مرکزی مواجه بوده است.

بیدهندی اظهار کرد: اجرای این طرح در راستای اجرای ارایه خدمات الکترونیک به بیمه شدگان و مستمری بگیران است که به عنوان مهمترین اولویت سازمان تامین اجتماعی در دو سال اخیر برنامه ریزی شده است. که امیدواریم با اجرای مرحله بعدی این طرح شاهد حذف کامل دفترچه درمانی در درمان مستقیم و غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی باشیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: این امر علاوه بر کاهش هزینه های مرتبط با چاپ و صدور دفترچه،‌ کاهش مراجعات بیمه شدگان و مستمری بگیران به شعب و کارگزاری های سازمان تامین اجتماعی، کاهش تردد و ترافیک شهری و همچنین کاهش خطاهای انسانی ناشی از قرائت احتمالی نسخ را به همراه دارد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت