شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۳:۴۸:۱۷

۶۵۰۰ فرصت شغلی در طرح اشتغال پایدار روستایی در استان مرکزی ایجاد شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ شغل در استان مرکزی ایجاد شده که امیدواریم این رقم تا پایان سال به ۱۲ هزار و ۵۰۰ شغل برسد.

۶۵۰۰ فرصت شغلی در طرح اشتغال پایدار روستایی در استان مرکزی ایجاد شد

طرح اشتغال پایدار روستایی

۶۵۰۰ فرصت شغلی در طرح اشتغال پایدار روستایی در استان مرکزی ایجاد شد

به نقل از تسنیم، محمدتقی آبایی ظهر امروز در نشست تخصصی اشتغال روستایی اظهار داشت: در بحث اشتغال مبنای ما سامانه رصد است یعنی اگر اشتغالی ایجاد شود ولی در سامانه رصد ثبت نشود ما آن را به حساب نمی‌آوریم و تعداد اشتغالی که امروز در سامانه ثبت شده 6 هزار و 500 شغل است که در استان ایجاد شده و از همه تقاضا داریم که اشتغال‌های ایجاد شده را در سامانه ثبت کنند.

وی افزود: قانون حمایت از توسعه اشتغال پایدار مناطق روستایی با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی مشتمل بر هفت ماده و پنج تبصره در تاریخ 31 مردادماه سال 95 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: آئین‌نامه اجرایی آن مشتمل بر 21 ماده و 6 تبصره در تاریخ 31 آبان‌ماه امسال به تصویب رسیده است.

آبایی بیان کرد: پس از ابلاغ دستورالعمل آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق ملی در تاریخ چهارم دی‌ماه امسال تشریح دستورالعمل مذکور بلافاصله در نخستین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان در تاریخ 17 دی‌ماه امسال به ریاست استاندار و اعضای کارگروه در دستور کار جلسه قرار گرفت.

وی ادامه داد: براساس توزیع کشوری که شکل گرفت، سهم استان مرکزی درمجموع در مرحله نخست یک هزار و 25 میلیارد ریال است که براساس تبصره 2 ماده دستورالعمل توزیع شهرستانی اعتبار اشتغال پایدار روستایی و عشایری طبق شاخص‌های جمعیتی تعیین شده انجام و به تصویب کارگروه رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد: اقداماتی که در این راستا شکل گرفته شامل ارسال شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های ابلاغی اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی به تمامی فرمانداران، دستگاه‌های اجرایی و ادارات شهرستان‌های تابعه، تشکیل جلسات کارشناسی استان با حضور نمایندگان دستگاه‌های بخشی و بانک‌های عامل در راستای تشریح مباحث و تسهیل روند اجرای دستورالعمل، برگزرای جلسات کارگروه اشتغال شهرستان، حضور فعالان و کارشناسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در جلسات کارگروه، اعلام فراخوان توسط دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها و ارسال نواقص، ایرادات و پیشنهادات در راستای دستورالعمل و آئین‌نامه‌های اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی می‌شود.

آبایی خاطرنشان کرد: تاکنون 6 هزار و 500 شغل در استان مرکزی ایجاد شده که امیدواریم این رقم تا پایان سال به 12 هزار و 500 شغل برسد.

وی اضافه کرد: متقاضیان تسهیلات ثبت نام شده در سامانه تاکنون در رسته‌های شغلی اولویت‌دار یک‌هزار و 241 نفر بوده و 385 نفر هم در رسته‌های دیگر هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد: از کل تعداد افراد ثبت نام شده در رسته‌های اولویت‌دار یک‌هزار و 99 نفر در اشتغال روستایی و 142 نفر هم در اشتغال فراگیر ثبت نام کرده اند، اما هنوز طرحی به تصویب بانک‌ها برای اعطای تسهیلات نرسیده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت