شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۳:۳۳:۳۲

۶۳۰میلیون دلار محصولات تولیدی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: طی هشت ماهه سال جاری بیش از ۶۳۳میلیون دلار محصولات تولیدی استان مرکزی به ۷۰ کشور جهان صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی:

۶۳۰میلیون دلار محصولات تولیدی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد

مهدی میراشرفی در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، بیش از ۶۳۳ میلیون دلار کالا از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده، اظهار داشت: در این مدت حدود ۹۴۰ هزار تن کالا از استان مرکزی صادر شده که نشانگر افزایش ۵۴درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: صادرات محصولات تولیدی استان مرکزی طی هشت ماهه امسال از نظر ارزش ریالی ۵۴درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین وزن کالاهای صادر شده استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰درصد افزایش نشان می دهد.

میراشرفی بیان کرد: روزانه بیش از سه هزار تن در قالب ۲۰۰ کامیون، کالاها و محصولات تولیدی استان مرکزی برای صادرات آماده سازی می شود و تقریبا در هیچ روزی این میزان کاهش نمی یابد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی تصریح کرد: محصولات صادراتی استان مرکزی در سال جاری به ۷۰ کشور جهان که شامل کشورهای آسیایی و اروپایی هستند، صادر شده است.

وی ادامه داد: بیشترین کالاهای صادراتی استان شامل محصولات پتروشیمی، صنایع فلزی، معدن و کشاورزی بوده و مهمترین شرکای تجاری استان مرکزی در حوزه صادرات، شامل ترکیه، عراق و افغانستان هستند.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی همچنین با اشاره به واردات استان مرکزی از کشورهای دیگر در سال جاری خاطرنشان ساخت: طی مدت ذکرشده حدود ۲۴۰میلیون دلار کالا به وزن ۹۳هزار تن از ۵۰ کشور جهان به استان مرکزی وارد شده و واردات این استان را عمدتا مواد اولیه و تجهیزات تولید تشکیل می دهد.

میراشرفی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به درآمدهای ملی، استانی و ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در شش ماهه نخست سال جاری نیز گفت: گمرکات استان طی این مدت بیش از ۳۶۶میلیارد ریال درآمد ملی و استانی و همچنین بیش از ۶۸۸میلیارد ریال درآمد از محل مالیات بر ارزش افزوده کسب کرده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی اضافه کرد: طی سال گذشته ۷۲۰ میلیون دلار کالا از استان مرکزی به کشورهای دیگر صادر و ۲۹۱ میلیون دلار کالا از خارج کشور به استان وارد شده که نشان دهنده تراز تجاری مثبت استان در سال ۹۵ است و امسال نیز تاکنون تراز تجاری استان مثبت بوده است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت