دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۱۷:۰۰

۶۲۰ کلاس توسط آموزش و پرورش استان مرکزی برای اسکان نوروزی آماده شد

همزمان با فرارسیدن ایام نوروز و تعطیلات آن ۶۲۰ کلاس توسط آموزش و پرورش استان مرکزی برای اسکان نوروزی آماده شد.

۶۲۰ کلاس توسط آموزش و پرورش استان مرکزی برای اسکان نوروزی آماده شد

اسکان نوروزی

۶۲۰ کلاس توسط آموزش و پرورش استان مرکزی برای اسکان نوروزی آماده شد

به نقل ازتسنیم،با توجه به فرارسیدن نوروز طبق معمول هر ساله مدارس سراسر کشور برای اسکان فرهنگیان آماده می‌شوند و در واقع می‌توان گفت یکی از یکه‌تازان اسکان مسافران نوروزی در این ایام آموزش و پرورش است که امسال هم مطابق هرسال مدارس کشور میزبان مسافران نوروزی هستند.

آموزش و پرورش به منظور اسکان فرهنگیان و مسافران نوروزی در مدارس نسبت به تجهیز کلاس‌های درس به امکاناتی از جمله فرش، تخت، تلویزیون، یخچال و غیره برای پذیرش مسافران اقدام می‌کند.

در طرح اسکان فرهنگیان، کلاس‌های درس به گروه‌های ویژه،‌ الف و ب تقسیم می‌شوند که درکلاس‌های گروه ویژه، امکاناتی نظیر تخت، فرش، یخچال، تلویزیون، وسایل گرمایشی و سرمایشی، پتو و بالش دارای بهترین امکانات و بیشترین قیمت هستند.

امکانات در سایر گروه‌ها به تدریج کمتر می‌شود، در گذشته کلاس‌های گروه “ج”  را هم داشتیم که با هدف ارائه خدمات بیشتر به فرهنگیان حذف شده است.

72 مدرسه میزبان مسافران فرهنگی نوروز استان مرکزی

طبق اعلام آموزش و پرورش استان مرکزی به منظور خدمات‌رسانی و اسکان فرهنگیان و مسافران نوروزی 620 کلاس درس در قالب 72 مدرسه در 15 منطقه استان آماده شده‌اند.

خدمات‌رسانی و اسکان مسافران نوروزی امسال در 155 کلاس ویژه، 345 کلاس نوع الف و 120 کلاس نوع ب توسط آموزش و پرورش استان انجام می‌شود

15 همچنین 15 پایگاه در شهرستان‌های استان برای هدای، راهنمایی و اسکان مسافران نوروزی مهیا شده که اطلاعات لازم در رابطه با مراکز اقامتی درنظر گرفته شده را دراختیار گردشگران و مسافران نوروزی قرار می‌دهند.

براین اساس، خدمت‌رسانی و راهنمایی مسافران نوروزی برای مسافران در مکان‌ها و مراکز در نظر گرفته شده در استان را 293 نفر به‌عنوان عوامل اجرایی برعهده دارند.

به گزارش تسنیم در حالی که پیش از این هم در سال‌های گذشته شاهد حضور میهمانان نوروزی در استان مرکزی و اسکان فرهنگیان در مدارس بوده‌ایم باید دید این بار آموزش و پرورش استان مرکزی با چه طرح و برنامه‌ای برای جلب توجه مسافران نوروزی و فرهنگیان اقدام خواهد کرد.

ضرورت تفویض اختیار اسکان مدارس به استان‌ها

با این همه معاون عمرانی استاندار مرکزی گفت: مدیریت تصمیم‌گیری ظرفیت آموزش و پرورش برای اسکان نوروزی به استان‌ها تفویض شود.

مهدی زندیه وکیلی افزود: در جلسه کشوری ستاد اجرایی خدمات سفر که به ریاست “علی‌اصغر مونسان” معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد درخواستی مبنی بر تفویض اختیار به ستادهای استانی درباره تصمیم‌گیری منطقه‌ای و سطح‌بندی ظرفیت آموزش و پرورش برای اسکان عموم مسافران نوروزی، ارائه دادیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت