یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۳:۵۲:۰۰

۶۰ درصد از صادرات گل و گیاه کشور مربوط به استان مرکزی است

مدیرعامل تعاونی گل و گیاه شهرستان محلات با بیان اینکه ۶۰ درصد از صادرات گل و گیاه کشور مربوط به استان مرکزی است گفت: ۳۳۰ تولیدکننده عمده تولید گل و گیاهان زینتی در شهرستان محلات فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل تعاونی گل و گیاه محلات:

۶۰ درصد از صادرات گل و گیاه کشور مربوط به استان مرکزی است

به نقل از خبرگزاری تسنیم ، ابراهیم علی‌پور شامگاه دوشنبه در نشست تخصصی صادرکنندگان و تجار استان مرکزی اظهار داشت: 20 میلیارد دلار صادرات گل و گیان در جهان است که از این میزان سهم ایران 24 میلیون دلار و از این حجم 60 درصد مربوط به استان مرکزی است.

وی افزود: هفت میلیون دلار صادرات گل و گیاه از گمرکات استان مرکزی انجام می‌شود و پنج میلیون دلار از گمرکات تهران صادر می‌شود که صادرات از تهران مشکلاتی را برای فعالان این حوزه به دنبال داشته است.

مدیرعامل تعاونی گل و گیاه شهرستان محلات تصریح کرد: از تنگنا‌های صادرکنندگان گل و گیاه زینتی محلات می‌توان به مشکلات بیمه بار، شرکت های حمل و نقل هوایی و زمینی اشاره کرد.

علی‌پور بیان کرد: در حال حاضر بزرگترین پایانه صادراتی گل و گیاه زینتی در شهرستان محلات قرار دارد که برای تسهیل در امر صادرات به تجهیزات نیاز دارد.

وی ادامه داد: نخستین محصول در حوزه صادرات محصولات کشاورزی صادرات گل و گیاه زینتی است  و مهمترین عامل معرفی و صادرات این محصول به خارج از کشور برگزاری 15 نمایشگاه گل و گیاهان زینتی بوده است.

مدیرعامل تعاونی گل و گیاه شهرستان محلات عنوان کرد: 330 تولیدکننده در حوزه تولید گل و گیاهان زینتی در شهرستان محلات فعالیت می کنند که تنها 30 تولیدکننده به دلیل کمبود فضا می‌توانند در نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاهان زینتی این شهرستان حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت