سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۴۸:۰۹

۶۰ درصد اراضی شازند تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار دارد

مدیر جهاد کشاورزی شازند با بیان اینکه ۶۰ درصد از اراضی کشاورزی شهرستان تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار دارد گفت: در سال ۹۶ میزان ۳۱۲ هکتار از اراضی شهرستان تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شازند:

۶۰ درصد اراضی شازند تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار دارد

آبیاری تحت فشار

۶۰ درصد اراضی شازند تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار دارد

منوچهر کریمی مدیر جهاد کشاورزی شازند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شازند ما گفت: با توجه به خشکسالی و کمبود آب در سفره های زیر زمینی، برنامه ریزی و توسعه امور آب رسانی نوین و پیشرفته بیش از پیش مورد اهمیت قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح آبیاری تحت فشار در افزایش راندمان آبیاری، صرفه جویی در مصرف آب، کاهش و کنترل علف ها و آفات و بیماری ها اظهار کرد: برنامه ریزی مناسب در راستای به کارگیری روش های نوین آبیاری به منظور افزایش بهره وری از منابع آب کشاورزی بسیار لازم و ضروری است.

مدیر جهاد کشاورزی شازند بیان کرد: در شهرستان شازند به طور کلی ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی، تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته که از این میزان، ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار آبیاری بارانی و ۵۰۰ هکتار نیز آبیاری قطره ای است.

کریمی عنوان کرد: در بحث آبیاری تحت فشار دولت کمک زیادی به کشاورزان می کند به این صورت که ۶۵ درصد هزینه مربوط به ایجاد سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی را دولت و مابقی نیز خود متقاضی پرداخت می کند و که آن هم می تواند در قالب وام باشد.

وی افزود: هزینه تجهیز هر هکتار از اراضی به سیستم آبیاری تحت فشار در آبیاری بارانی، ۱۰ میلیون تومان و در آبیاری قطره ای ۱۵ میلیون تومان است.

مدیر جهاد کشاورزی شازند با بیان اینکه ۶۰ درصد از اراضی کشاورزی شهرستان تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار دارد یادآور شد: در سال ۹۶ میزان ۳۱۲ هکتار از اراضی شهرستان تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته که از این میزان ۴۰ هکتار آبیاری قطره ای و ۲۷۲ هکتار آبیاری بارانی است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت