جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۴:۵۰:۲۳

۵۵هزار واحد صنفی در استان مرکزی مستقر هستند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۵۵ هزار و ۶۶۴ واحد صنفی در استان مرکزی فعال هستند که تقریبا سه درصد از مجموع واحدهای صنفی کشور را تشکیل می دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خبرداد؛

۵۵هزار واحد صنفی در استان مرکزی مستقر هستند

 به نقل از خبرگزاری  مهر، محمدرضا حاجی پور شامگاه سه شنبه در نشست بازاریان و اصناف استان مرکزی با استاندار در اراک اظهار داشت: واحدهای صنفی تولیدی استان بالغ بر ۱۰ هزار و ۵۶۵ مورد و واحدهای صنفی خدمات فنی استان هم ۹ هزار و ۳۸۹ مورد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: تقریبا هم در حوزه تولیدی و هم حوزه صنعتی خدماتی، بالغ بر دو درصد واحدهای صنفی کشور در استان مرکزی مستقر هستند.

حاجی پور بیان داشت: هم اکنون ۱۳۹ هزار و ۱۶۰ نفر اشتغال در حوزه واحدهای صنفی تولیدی و خدمات فنی در استان مرکزی داریم، همچنین تعداد ۱۲ اتاق اصناف و حدود ۱۸۷ اتحادیه در استان مرکزی فعال هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خاطر نشان کرد: نکته ای که قابل اهمیت می باشد با توجه به سیاست های دولت که در راستای تامین منابع و تسهیلات در حوزه اشتغال است و استاندار مرکزی هم بارها تاکید داشتند، بیشتر موضوع تامین سرمایه در گردش و نقدینگی برای این واحدها هست که باید پیگیری شود.

حاجی پور عنوان کرد: در همین راستا اولویت هایی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای ساماندهی واحدهای فاقد پروانه و مباحث مربوط به حوزه نظارت اعلام شده و به دنبال رفع مشکلات اصناف هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: درصدد هستیم با تلاش در راستای رسیدگی و رفع موانع و مشکلات حوزه اصناف  گام های موثر برداشته شود تا موجب ایجاد اشتغال جدید در حوزه های کاری صنفی گردد.

وی ادامه داد: امیدواریم با تبادل نظر و تعامل و هماهنگی که در این حوزه وجود دارد، عمده مسایل و مشکلات با حمایت و همدلی دستگاه ها و  همچنین واحدهای صنفی رفع شود.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت