یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۰:۴۶:۴۷

۵۴ مرکز برای توزیع میوه در استان مرکزی در نظر گرفته شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه ۵۴ مرکز برای توزیع میوه در استان مرکزی در نظر گرفته شده است گفت: تمهیدات لازم برای تنظیم بازار شب عید استان مرکزی اندیشیده شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی؛

۵۴ مرکز برای توزیع میوه در استان مرکزی در نظر گرفته شده است

توزیع میوه

۵۴ مرکز برای توزیع میوه در استان مرکزی در نظر گرفته شده است

به نقل از تسنیم، محمدرضا حاجی‌پور عصر امروز در ستاد تنظیم بازار استان مرکزی اظهار داشت: به طور معمول در اواخر سال و به ویژه ایام پایانی سال بحث تنظیم بازار و تامین کالاهایی که با معیشت و اقتصاد مردم سروکار دارد به ستاد تنظیم بازار محول می‌شود.

وی افزود: امروز در پیگری مباحث مربوط به تنظیم بازار جلسه‌ای برگزار شد که موضوعاتی از قبیل میوه شب عید  و عرضه آنها بررسی شده و این عرضه در 54 مرکز استان به شکل مستقیم و در اراک هم 10 مرکز پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: قیمت هر کیلو پرتغال تامسون بالغ بر هزار و 800 تومان و سیب درختی هم هر کیلو دو هزار و 600 تومان است که از روز شنبه به شهروندان عرضه می‌شود و در مجموع هزار و 500 تن میوه خریداری شده و در سه سردخانه ساوه، خمین و قم انبار شده است.

حاجی‌پور بیان کرد: نیاز استان از تامین میوه شب به طور کامل تامین می‌شود و نظارت کامل هم در بحث عرضه انجام می‌شود که امیدواریم با نظارت و پیگیری‌هایی که شکل می‌گیرد شاهد باشیم که اقلام به صورت کامل و با کیفیت کامل در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در حوزه کالای اساسی در دو بخش بحث برنج که برنج هندی پی‌آر وارداتش انجام شده و سهمیه تخصیص استان 495 تن بوده که خوشبختانه در حال حاضر تحویل همکاران در مجموعه شرکت غله انجام شده و قیمت عرضه در بازار پنج هزار و 600 تومان است و برنج هندی پی ار 11 هم که سهمیه تخصیص آن هم 495 تن است که به مبلغ دو هزار و600 توان عرضه می‌شود و در 58 مرکز در سطح استان و در بخش روستایی توزیع می‌شود و در حال حاضر بالغ بر 224 تن آن در حال توزیع است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی عنوان کرد: در بحث گوشت مرغ، مرغ منجد داخلی قرار شد به میزان نامحدود توزیع شود و گوشت قرمز وارداتی هم به این شکل به شهروندان عرضه می‌شود و نرخ مصرف کننده مرغ منجمد هر کیلوگرم 6هزار و200 تومان و گوشت منجمد قرمز وارداتی هم به ازای هر کیلو 23 و 24 هزار تومان قابل عرضه است.

حاجی‌پور خاطرنشان کرد: تخم‌مرغ هم با قیمت هر شانه 6هزار و 700 تومان در فروشگاه‌ها و فروشگاه‌های معتبر استان  عرضه می‌شود، تلاش ما این است که بتوانیم در راستای تنظیم بازار شرایطی را فراهم کنیم تا شهروندان بتوانند با کمترین مشکل اقلام خود را تهیه کنند.

وی اضافه کرد: نظارت  و کنترل بازار یکی از وظایف اصلی سازمان ما است که تلاش کردیم با کشیک‌ها ارزیابی لازم را داشته باشیم و در صورتی که مردم گران‌فروشی و یا کم‌فروشی را مشاهده کردن از طریق شماره 3820 و سامانه 124 می‌توانند موضوعات خود را مظرح کنند تا در کمترین زمان ممکن رسیدگی لازم انجام شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت