یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۵۲:۵۵

۵۰ درصد تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی در استان مرکزی ابلاغ شد

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی با بیان اینکه ۵۰ درصد تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی در استان مرکزی ابلاغ شد گفت: روستاییان استان مرکزی تسهیلات اشتغال دریافت می‌کنند.

۵۰ درصد تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی در استان مرکزی ابلاغ شد

تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی

۵۰ درصد تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی در استان مرکزی ابلاغ شد

به نقل از تسنیم، سعید فائض‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه تشریح آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه روستایی و عشایری استان مرکزی اظهار داشت: در کشور در مجموع میزان 6 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و 6 هزار میلیارد تومان از سوی بانک‌‌های عامل که در مجموع 12 هزار میلیارد تومان است برای این بخش تصویب شده است.

وی افزود: سهم استان مرکزی از این مبلغ معادل 294 میلیارد تومان است که تاکنون در مرحله نخست از این مبلغ حدود 50 درصد معادل 102 میلیارد و 500 میلیون تومان ابلاغ شده که 30 درصد آن در اختیار کارگروه ملی استان قرار دارد تا به مناطق دارای عملکرد بهتر تعلق گیرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی تصریح کرد: در شیوه‌نامه توزیع به منظور  مشاغل خرد و کوچک از سهمی که برای استان در نظر گرفته شده بین 10 تا 20 میلیون به مشاغل خانگی و خوداشتغالی تعلق گرفته و همچنین برای بنگاه‌های 2 تا 50 نفر 15 درصد و بنگاه‌های بیش از 50 نفر 20 درصد دیده شده است.

فائض‌پور بیان کرد: بیشترین سهم معادل 45 درصد برای کشاورزی و بخش‌های وابسته به کشاورزی داده شده و 10 درصد صنعت، 15 درصد فناوری اطلاعات، 10 درصد صنایع دستی و گردشگری و 10 درصد هم به سرمایه در گردش در شهرهای زیر 10 هزار نفر در مناطق صنعتی مستقر در روستاها اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: از محل 16 میلیارد تومان تسهیلات بخش خانگی یک میلیارد تومان باقیمانده و هر چه که ارائه شود به شرط این که مجوز مشاغل خانگی داشته باشد تسهیلات به آن تعلق می‌گیرد و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی عنوان کرد: سال گذشته تسهیلات ایجاد اشتغال به ازای هر فرصت شغلی معادل پنج میلیون تومان بود، اما امسال به ازای هر فرصت شغلی روستایی 20میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

فائض‌پور خاطرنشان کرد: نرخ تسهیلات ایجاد اشتغال برای مناطق محروم و روستاهای مرزی چهار درصد، برای سرمایه ثابت معادل 6 درصد و برای سرمایه در گردش معادل 10 درصد با تنفس 18 ماهه و بازپرداخت 9 ساله تعیین شده است.

وی اضافه کرد: 10 درصد از منابعی که از طریق استان به شهر‌ها اختصاص داده شده مربوط به شهر‌ها و نواحی روستایی بوده و 90 درصد مربوط به روستاها است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی تصریح کرد: سهم شهرستان‌ها به ترتیب شامل اراک 28 میلیارد تومان، محلات 2.6 میلیارد تومان، آشتیان 2.5 میلیارد تومان، تفرش 2.5 میلیارد تومان، خنداب 9 میلیارد تومان، خمین 9.5 میلیارد تومان، دلیجان 2.6 میلیارد تومان، زرندیه 6 میلیارد تومان، ساوه 14 میلیارد تومان، شازند 15 میلیارد تومان، فراهان 5.5 میلیارد تومان و کمیجان 5.3 میلیارد تومان می‌شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت