یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۵۵:۳۵

۴۶۴۶ نفر از استان مرکزی در آزمون سراسری “قرآن کریم” ثبت‌نام کردند

جانشین اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ۴۶۴۶ نفر از استان مرکزی در آزمون سراسری قرآن کریم ثبت نام کردند.

۴۶۴۶ نفر از استان مرکزی در آزمون سراسری “قرآن کریم” ثبت‌نام کردند

آزمون سراسری "قرآن کریم"

۴۶۴۶ نفر از استان مرکزی در آزمون سراسری “قرآن کریم” ثبت‌نام کردند

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،حجت‌الاسلام حسین دلاوری ظهر امروز در نشست خبری سوگواره نبوی اظهار داشت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم یک طرح مقطعی نیست و از ابتدای سال لیست ثبت نام بسته و کلاس برگزار می‌شود، همان گونه که در سیستم آموزش و پرورش کلاس‌ها از ابتدای مهرماه شروع و در خردادماه خاتمه پیدا می‌کند این طرح هم از ابتدای سال شروع و در پایان اسفندماه خاتمه پیدا می‌کند و به عبارتی مدت‌دار است.

وی افزود: کسانی که در حفظ قرآن شرکت می‌کنند مشمول کار اجباری نبوده و یک کار دلی انجام می‌دهند، کار سختی است زیرا به طور قطع پس از ثبت نام ریزش‌هایی وجود دارد اما در امتحانی که پایان هر سال از دانش‌آموختگان گرفته می‌شود تاکنون در این پنج سال 40 هزار نفر شرکت کرده‌اند که خیلی از آنها موفق به کسب امتیاز بالای 75 شده و گواهی‌نامه دوره را کسب کرده‌اند.

جانشین سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: این آزمون در 10 اسفندماه امسال برگزار می‌شود و سهمیه استان مرکزی در این آزمون 7 هزار و 700 نفر است که تاکنون 4 هزار و 646 نفر در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.

دلاوری بیان کرد:  در اعیاد ملی برنامه‌ها به شکل کار ویژه برنامه‌ریزی شده‌اند و با آغاز سال این برنامه‌ها تحت عناوینی چون آرامش بهاری، سوگواره نبوی، طرح ضیافت الهی در ماه رمضان، در تابستان طرح نشاط معنوی، در ایام عید غدیر دهه ولایت، دهه کرامت، بصیرت عاشورایی و ایام محرم و صفر  در دستور کار هستند.

وی ادامه داد: این آزمون به صورت شفاهی هم به منظور افراد بی‌سواد و نابینایان 12 تا 17 اسفندماه برگزار می‌شود، از 4 هزار و 646 نفر ثبت‌نام کننده یک هزار و 711 نفر آقا و  2 هزار و 933 نفر خانم هستند که با برگزاری این آزمون و مسابقات بانک اطلاعات جامعی از حافظان قرآنی بدست می‎آید.

جانشین سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی عنوان کرد: در ایام فاطمیه نخست از نهم تا یازدهم بهمن‌ماه به مدت سه روز در 72 بقعه متبرکه شاخص استان برنامه‌هایی اجرا می‌شود و در ادامه در ایام فاطمیه دوم هم به مدت پنج روز از  تاریخ 28 بهمن‌ماه تا دوم اسفندماه در سطح 72 بقعه برنامه‌های ویژه را داریم، البته در سایر بقاع هم برنامه‌هایی اجرا می‌شود اما در این 72 بقعه اجرای به شکل شاخص اجرای برنامه انجام می‌شود.

دلاوری خاطرنشان کرد: برنامه‌ها در قالب چهار برنامه ویژه شامل برنامه شب شهادت حضرت زهرا(س)و سخنرانی و مداحی مداحان مطرح استانی، صبح روز شهادت عزاداری هیئت‌های مذهبی در جوار بقاع متبرکه و عصر شهادت به‌عنوان همایش رهروان شهادت ویژه خواهران و برپایی شام غریبان و مداحی اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: قبل از اجرای سوگواره اقدامات مقدماتی وجود دارد که شامل تشکیل ستاد استانی سوگواره یاس نبوی و تشکیل کارگروه استانی به منظور جلب مشارکت سایر دستگاه‌ها در اجرای طرح است.

جانشین سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: بازدید‌هایی توسط مسئولان قبل از آغاز سوگواره انجام می‌شود تا از تبلیغات پیرامونی و زیرساخت‌ها به منظور ارائه خدمات آگاهی و اطمینان پیدا کنند، همچنین جلسه با مدیران مراکز قرآنی و برنامه‌ریزی لازم به منظور استفاده از مبلغان اعزامی از دیگر برنامه‌ها است.

دلاوری بیان کرد: سعی ما بر این است در برنامه‌ها متناسب با شاخص بودن بقاع از قاریان برجسته و سخنران‌های کشوری استفاده شود و یک‌سری اقدامات هم در درون بقعه شکل می‌گیرد و در بقعه‌های شاخص خیمه‌های معرفت برپا می‌شود.

وی ادامه داد: در روز شهادت حضرت فاطمه(س) برپایی خیمه معرفت و برگزاری اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه و برگزاری نمایشگاه در 15 امامزاده، 44 مداحی در شب شهادت حضرت زهرا(س) از دیگر برنامه‌های ایام فاطمیه و سوگواره یاس نبوی است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت