چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۴۹:۵۴

۴۲ درصد زندانیان کشور را مجرمان مواد مخدر تشکیل می‌دهند

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گفت: نخستین جرم کشور همچنان مواد مخدر است به این صورت که ۴۲ درصد زندانیان ما در حال حاضر از مواد مخدر تشکیل می‌شود.

رئیس سازمان زندان‌ها در اراک:

۴۲ درصد زندانیان کشور را مجرمان مواد مخدر تشکیل می‌دهند

موادمخدر

۴۲ درصد زندانیان کشور را مجرمان مواد مخدر تشکیل می‌دهند

به نقل ازتسنیم،علی اصغر جهانگیر  ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 225 هزار نفر زندانی در سطح کشور داریم که سهم استان مرکزی 5هزار زندانی است.

وی افزود: در استان مرکزی از این تعداد 13 درصد متهم و 87 درصد محکوم هستند که تعداد متهمان درایناستان  10 درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است که نشان‌دهنده فعالیت و عزم راسخی است که در دادگستری استان در جریان بوده که زندانیان سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی تصریح کرد:  میانگین متهمان کشور در حال حاضر  22 درصد و میانگین محکومان هم 78 درصد است.

جهانگیر بیان کرد: در راستای جرائم غیرعمد چیزی حدود 20 تا 25 هزار نفر محکومان غیرعمد داریم که یک بخش محکومان مالی و یک بخش دیگر متهمانی هستند که بابت بدهی مهریه و سایر دیون در زندان‌هابه سر می‌برند.

وی ادامه داد: نخستین جرم کشور همچنان مواد مخدر است به این صورت که 42 درصد زندانیان ما در حال حاضر از مواد مخدر تشکیل می‌شود و جرم دوم و سوم به ترتیب سرقت و جرایم علیه اشخاص است.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور عنوان کرد: استان مرکزی با فعالیت‌هایی که انجام داده از نظر ورود زندانی امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 1.5 درصد کاهش داشته این در حالی است که ورودی میانگین کشوری در همین مدت در حدود دو درصدافزایش  و موجودی هم حدود 3 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت