یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۲:۰۶:۰۰

۴۰ درصد تصادفات استان مرکزی مربوط به راه‌های فرعی و روستایی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: حدود ۴۰ درصد از تصادف‌ها در استان مرکزی مربوط به راه‌های فرعی و روستایی است و نباید از این موضوع مهم غافل بود و اقدامات فرهنگی و اجرایی موثر در این زمینه باید انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی؛

۴۰ درصد تصادفات استان مرکزی مربوط به راه‌های فرعی و روستایی است

تصادفات استان مرکزی

۴۰ درصد تصادفات استان مرکزی مربوط به راه‌های فرعی و روستایی است

به نقل از تسنیم، فتح‌الله حقیقی در همایش آموزشی ایمنی در رانندگی اظهار داشت: معضلات ترافیکی به‌عنوان یک مسئله اجتماعی هستند که برای برطرف کردن آن به زنجیره‌ای از راهبردهای مداخله‌جویانه با محوریت مشارکت آحاد مردم نیاز است.

وی افزود: سالانه در کشور 16 هزار نفر جان خود را بر اثر تصادف از دست می‌دهند که نیمی از این کشته‌ها در صحنه تصادف و نیمی دیگر در راه انتقال به بیمارستان و یا در مراحل درمانی جان خود را از دست می‌دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: در جهان 78 کشور موفق در موضوع ترافیک علاوه بر حاکمیت قانون و تمرکز بر هوشمندسازی امور، بر بهبود ظرفیت‌های اجتماعی، تقویت حقوق فردی و جمعی و شهروندی تکیه کرده‌اند و پیامدهای آن را در نهادینه شدن شاخص‌های رفتاری در قبال ترافیک به ثمر رسانده‌اند.

حقیقی بیان کرد: تصادف در دنیا و همین طور ایران به‌عنوان نخستین عامل مرگ و میر شناخته شده و با توجه به اینکه اغلب قربانیان حوادث ترافیکی بیشتر قشر جوان هستند باید با برنامه‌های اصولی و فرهنگ‌سازی به منظور کاهش تلفات و حفظ سرمایه انسانی اقدامی جدی انجام شود.

وی ادامه داد: آمار کشته‌های ترافیکی در مسیر انتقال و یا مراحل درمانی در کشورهای توسعه یافته حدود 20 درصد است که در این حوزه باید بازنگری شود و در صورت وجود نواقص احتمالی اقدامات لازم انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی عنوان کرد: استان مرکزی در زمینه تصادف درون شهری رتبه 9 و تصادف‌های برون شهری رتبه دهم کشور را دارد که به هیچ وجه این آمار قابل قبول نیست و باید با هدفگذاری 6 ماهه و در سایه اقدامات کارشناسی تلاش کرد تا روند تصادف‌ها کاهش پیدا کند.

حقیقی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تقویت اقدامات پلیس، بهبود جاده‌ها و وسایل نقلیه از ارکان جدی در کاهش تصادف‌ها به حساب می‌آید اما آنچه از پژوهش‌ها مشخص می‌شود این بوده که مهم‌ترین عامل در بروز تصادف‌ها در کشور خطای انسانی است و این مهم به طور مستقیم با فرهنگ‌سازی و بهبود مناسبات رفتاری افراد ارتباط دارد.

وی اضافه کرد: حدود 40 درصد از تصادف‌ها در استان مرکزی مربوط به راه‌های فرعی و روستایی است و نباید از این موضوع مهم غافل بود و اقدامات فرهنگی و اجرایی موثر در این زمینه باید انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی در مسیر کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب کشور واقع شده و راه‌های ارتباطی آن از پرترافیک‌ترین جاده‌های کشور است که در این راستا تمامی تلاش به کار گرفته می‌شود تا عوامل و زمینه‌های خطر در تردد و حمل و نقل تا نیمه سال آینده در شبکه راه‌های استان به حداقل ممکن برسد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت