چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۱۸:۵۱

۴۰۰ زوج نابارور در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی صاحب فرزند شدند

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان و تحقیقات ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: از ابتدای فعالیت مرکز فوق تخصصی درمان و تحقیقات ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی تاکنون ۴۰۰ زوج نابارور صاحب فرزند شده اند.

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان و تحقیقات ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی:

۴۰۰ زوج نابارور در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی صاحب فرزند شدند

زوج نابارور

۴۰۰ زوج نابارور در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی صاحب فرزند شدند

علی اصغر غفاری‌زاده، مدیر مرکز فوق تخصصی درمان و تحقیقات ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ گفت: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی میانگین ناباروری در دنیا بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است.

غفاری زاده با اشاره به اینکه در کشور یک زوج از میان هر پنج زوج نابارور است، اظهار کرد: بر اساس نحقیقات صورت گرفته میزان ناباروری در کشور ۲۰.۲ درصد است که این آمار در مناطق شهری ۱۹.۹ و در مناطق روستایی ۲۲ درصد است.

وی سن، وزن زیاد و چاقی، مصرف دخانیات و مواد مخدر، تغذیه نامناسب، آلاینده‌های زیست محیطی، استرس، عوامل ژنتیکی، عفونت‌ها، بیماری‌ و… را از مهمترین عوامل موثر بر ناباروری عنوان کرد.

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان و تحقیقات ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی با اشاره به تاریخچه تاسیس مرکز فوق تخصصی درمان و تحقیقات ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی، گفت: ساخت مرکز فوق تخصصی درمانی و تحقیقاتی ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی از سال ۸۹ آغاز شد و با راه اندازی آن این مرکز به متقاضیان درمانی از استان های همجوار از جمله قم، لرستان و خوزستان خدمات ارائه می دهد.

غفاری زاده با اشاره به تجهیزات و فعالیت‌های زیادی که در این مرکز انجام می‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه باتوجه به تجهیزات و خدمات این مرکزی زوجین نابارور در هیچ سطح درمانی، نیاز به اعزام خارج از استان و حتی کشور ندارند.

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان و تحقیقات ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: از ابتدای فعالیت مرکز فوق تخصصی درمان و تحقیقات ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی تاکنون ۴۰۰ زوج که در شرایط ناباروی شدید در این مرکز تحت درمان بودند، صاحب فرزند شدند.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۹۶ تعداد بارداری ها حاصل از روش لقاح آزمایش های میکرو اینجکشن ۲۱۵ مورد بوده است، که اولین فرزند به دنیا آمده سه سال و شش ماه عمر دارد و در روش آی یو آی ۱۸۴ زوج نابارور درمان شدند که اولین فرزند به دنیا آمده چهار ساله است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت