جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۱:۴۴:۴۰

برگزاری 400 برنامه معنوی طی شب‌های قدر در استان مرکزی

قربانپور گفت: برگزاری بیش از ۴۰۰ برنامه معنوی طی شب های قدر در استان مرکزی پیش بینی شده و یک هزار و ۴۰۰ روحانی به مناطق مختلف استان اعزام شده اند.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان مرکزی:

برگزاری 400 برنامه معنوی طی شب‌های قدر در استان مرکزی

شب های قدر

حجت الاسلام صفر قربانپور در گفت و گو با مهر، در حاشیه جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: پیش بینی شده که بیش از ۴۰۰ برنامه در شب های قدر ماه مبارک رمضان سال جاری در سطح استان برگزار شود و تلاش بر این است که در همه شهرستان ها افزایش جلسات مراسم احیا را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم توجه به مباحث معنوی و آموزه های قرآن کریم، برگزاری جلسات دعا، مراسم ویژه قرآن بر سر گرفتن، سخنرانی های روشنگرانه و تبیین فضایل علی ابن ابیطالب(ع) ازسوی مبلغان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات استان مرکزی بیان کرد: در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان مرکزی مصوب شد که در برگزاری مراسم روز شهادت امیرالمومنین(ع) در سطح استان چون مصادف است با روز جمعه، حرکت دسته جات عزاداری به سمت محل های برپایی نماز جمعه شهرها باشد و چنانچه در منطقه ای امکان این اقدام وجود ندارد، دو ساعت قبل از برپایی نماز جمعه، مراسم عزاداری شهادت حضرت علی(ع) در همان محل نماز جمعه برگزار شود.

قربانپور با بیان اینکه سوگواری ها باید جایگاه ارزشی خود را داشته باشند و به مباحث حاشیه ای مراسم و مردم توجه شود، خاطرنشان ساخت: همچنین بایستی با نیروهای نظامی و انتظامی برای حفظ امنیت، همکاری صورت گیرد و مراکز تجمع سوگواری شب قدر قبلا به اطلاع مراکز امنیتی و انتظامی رسیده باشد .

وی تاکید کرد: مجموعه برنامه های سوگواری این ایام بایستی سمت و سوی مردمی داشته باشد، چراکه قطعا افزایش جمعیت سوگواران را به همراه خواهد داشت و همینطور در این مراسمات مباحثی در رابطه با عظمت روز قدس و اهمیت حضور گسترده مردم در این روز عنوان شود.

مدیرکل تبلیغات استان مرکزی در مورد اعزام مبلغان روحانی به مناطق مختلف استان همزمان با ماه مبارک رمضان، گفت: امسال با استقبال خوبی مواجه شدیم و یک هزار و ۴۰۰ روحانی در مناطق مختلف استان در ماه مبارک رمضان حضور دارند.

قربانپور ادامه داد: در برنامه ریزی ها برای ماه رمضان سال جاری پیش بینی حضور یک هزار روحانی را در نقاط مختلف استان داشتیم، اما استقبال و درخواست ها، این تعداد را به یک هزار و ۴۰۰روحانی افزایش داد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت