دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۰۶:۵۲

۴۰۰۰ هکتار از مراتع شهرستان کمیجان بیمه شدند

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کمیجان گفت: امسال ۴ هزار هکتار از مراتع این شهرستان تحت پوشش «بیمه مراتع» قرار گرفت.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کمیجان:

۴۰۰۰ هکتار از مراتع شهرستان کمیجان بیمه شدند

مراتع شهرستان کمیجان

۴۰۰۰ هکتار از مراتع شهرستان کمیجان بیمه شدند

هادی نکوئی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کمیجان در گفتگو با خبرنگار سلام کمیجان گفت: در سال جاری ۴ هزار هکتار از مراتع شهرستان کمیجان تحت پوشش «بیمه مراتع» قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۸۰ هزار هکتار اراضی مرتعی در شهرستان کمیجان وجود دارد؛ تصریح کرد: در سال گذشته ۲۸ هزار هکتار تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که به علت عدم همکاری بانک کشاورزی، امسال طرح بیمه مراتع خیلی مورد استقبال کمتر قرار نگرفت.

نکوئی ادامه داد: «بیمه مراتع» را می‌توان یکی از مهمترین سازوکارهای مقابله با خطرات اجتناب ناپذیر بخش منابع طبیعی و مناسب‌ترین راهکار برای کاهش خسارت مالی به حساب آورد. برقراری بیمه مرتع در جوامع روستایی و عشایری را باید پدیده‌ای نو تلقی کرد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کمیجان تصریح کرد: «بیمه مراتع» در بهترین شرایط و حالت خود با حمایت از اقتصاد بهره‌برداران و کمک بخش دولتی در احیا و اصلاح مراتع، می‌تواند در تقویت و بهبود مراتع و افزایش تولیدات بخش منابع طبیعی نقش مهمی را ایفا کند.

نکوئی گفت: با بیمه اراضی مرتعی چنانچه حوادثی نظیر خشکسالی، تگرگ و سیل خسارتی را به مراتع وارد و زمینه خسارت یا نابودی پوشش گیاهی این اراضی را ایجاد کنند، می توان از حمایت بیمه برخودار شد و خسارت وارده به مراتع از محل اعتبارات صندوق بیمه بانک کشاورزی جبران می شود.

وی بر ضرورت اجرای برنامه های آموزشی و ترویجی در سطح شهرستان تاکید کرد و افزود: بر این اساس لزوم اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی در جهت آشنایی هر چه بیشتر بیمه‌گزاران با اهداف و فواید بیمه مراتع از یک‌سو و اعمال کمک‌های مالی صحیح و اجرایی همراه با تسریع و بهبود شرایط بازپرداخت خسارت به بیمه‌گذاران آسیب دیده می شود.

نکوئی تصریح کرد: «بیمه مراتع» ضمن ایجاد شرایط مناسب و تسهیلات لازم برای یاری رساندن به این قشر از جامعه می‌تواند موجب ایجاد انگیزه و تمایل بیشتر در بین این بهره‌بردارن به منظور تمدید بیمه و نیز تشویق سایر بهره‌برداران به بیمه کردن مراتعشان شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کمیجان خاطرنشان کرد: مرتعداری به عنوان یکی از مهمترین بخش های اقتصادی کشور بیش از سایر فعالیت ها در زمینه تولید و فروش در معرض مخاطرات طبیعی و بازاری قرار دارد که یکی از روش های متداول و کارآمد در پوشش ریسک استفاده از پوشش های بیمه است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت