سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۳:۵۷:۱۴

۴۰درصد تعاونی‌های خمین غیرفعالند/ لزوم اشتغالزایی در بخش گردشگری

مختاری گفت: در حال حاضر از ۵۴۷ تعاونی ثبت شده در خمین تنها ۲۵۷ شرکت تعاونی فعالیت دارند و ۴۰درصد تعاونی های این شهرستان غیرفعال هستند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خمین:

۴۰درصد تعاونی‌های خمین غیرفعالند/ لزوم اشتغالزایی در بخش گردشگری

تعاونی‌ها

۴۰درصد تعاونی‌های خمین غیرفعالند/ لزوم اشتغالزایی در بخش گردشگری

محمدرضا مختاری فرد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال سهمیه شهرستان خمین برای اشتغالزایی یک هزار و ۷۰ شغل است که براساس گزارش سامانه رصد اشتغال کشور طی شش ماهه نخست سال جاری ۵۶۶ شغل در این شهرستان ایجاد شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خمین با بیان اینکه این میزان اشتغال ایجاد شده از سوی هفت دستگاه اجرایی این شهرستان بوده ادامه داد: بیشترین میزان اشتغال را سازمان صنعت، معدن و تجارت  با ۳۱۱ شغل به خود اختصاص داده است.

مختاری فرد عنوان کرد: کمترین شغل ایجاد شده در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با یک شغل بوده و از آنجایی که شهرستان خمین ظرفیت گردشگری در مناطق روستایی را دارد بایستی بسترهای لازم برای اشتغال در این حوزه تقویت شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خمین به ضرورت ایجاد تعاونی ها در اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: هم اکنون شهرستان خمین دارای ۵۴۷ تعاونی است که از این تعداد ۲۹۰ تعاونی فعال است.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ تعاون در جامعه کمرنگ است، تصریح کرد: ۲۵ درصد از اشتغال باید در بخش تعاون باشد اما به دلیل اینکه سرمایه گذاری و حمایت های لازم برای ایجاد تعاونی ها ازسوی کار آفرینان و دولت شکل نمی گیرد، بنابراین عملکرد اشتغالزایی در بخش تعاون نامطلوب است و در شهرستان خمین بیش از ۴۰ درصد از تعاونی ها غیرفعال هستند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خمین بیان کرد: در ۱۸۰ روستای شهرستان خمین یک تعاونی فراگیر در روستای خراوند این شهرستان با عملکرد مطلوب در حوزه های عمرانی خدماتی و تامین نیرو به عنوان تعاونی برتر کشور معرفی شد.

مختاری فرد افزود: از ابتدای سال تاکنون شش تعاونی با ۱۸۷ نفر عضو در این شهرستان ایجاد شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خمین ادامه داد: این تعاونی ها در حوزه های خدماتی، تولیدی، رفاهی، بازرگانی فعالیت می کنند و برای ایجاد این تعاونی ها  ۷۳ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال سرمایه هزینه شده است

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت