پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۳:۳۱:۳۴

۳۸ هزار نفر در مبادی ورودی خمین ارزیابی سلامت شدند

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: ۳۸ هزار نفر از آغاز طرح کنترل مبادی ورودی این شهرستان تا کنون ارزیابی سلامت و تب‌سنجی شدند.

اجتماعی/سلامت؛

۳۸ هزار نفر در مبادی ورودی خمین ارزیابی سلامت شدند

دکتر «مجتبی دیده‌دار» روز دوشنبه  افزود: طرح تب سنجی و ارزیابی سلامت به دنبال‌شیوع ویروس کرونا در خمین اجرایی شد و بر اساس آن سرنشینان خودروهای با پلاک غیر غیربومی در ورودی های شهر غربالگری می‌شوند.
وی بیان کرد: مسافرانی که در مبادی ورودی شهرستان مشکوک به ویروس کرونا تشخیص داده شوند،به مدت ۱۴ روز در محل‌های تعیین شده قرنطینه می‌شوند.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین ادامه داد: از تمامی مسافران ورودی به شهرستان شماره تماس و آدرس محل اقامت در خمین گرفته شده و  در طول ماندگاری از سوی مراقبان سلامت کنترل می‌شوند.
دیده‌دار با اشاره به برگزاری روزانه نشست شورای پدافند زیستی در این شهرستان به‌منظور مقابله با بیماری کرونا، اظهار داشت: با توجه به تعطیلات نوروز از شهروندان خمین در خواست می‌شود با پیوستن به پویش «نه به خروج از منزل» در محل زندگی خود بمانند و فقط برای خریدهای ضروری به صورت محدود  از منزل خارج شوند.
وی تاکید کرد: شهروندان با پرهیز از نگرانی درباره کرونا فقط توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا از ابتلا به این  بیماری در امان باشند.
کرونا، ویروس شایعی است که با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.
نخستین مورد مثبت به ویروس کرونا در استان مرکزی پس از استان قم در اول اسفندماه سال ۹۸ مشاهده شد و تاکنون شمار مبتلایان به این ویروس در این استان به ۸۸۲ نفر رسیده است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت