یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۹:۳۴:۱۱

۳۶۶۰ فارغ التحصیل در سامانه کارورزی استان مرکزی ثبت نام کردند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: سه هزار و ۶۶۰ فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار این استان در طرح کارورزی دولت و در سامانه کاج ثبت نام کردند.

مدیرکل تعاون استان مرکزی:

۳۶۶۰ فارغ التحصیل در سامانه کارورزی استان مرکزی ثبت نام کردند

سامانه کارورزی

۳۶۶۰ فارغ التحصیل در سامانه کارورزی استان مرکزی ثبت نام کردند

به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، محمدتقی آبایی با اشاره به ثبت نام فارغ‌التحصیلان بیکار استان مرکزی در طرح کارورزی دولت اظهار داشت: 1903 نفر از این افراد زن و 1757 نفر مرد هستند اما همه این افراد واجد شرایط شناخته نشده و تنها 1080 نفر واجد شرایط این طرح هستند.

وی افزود: اجرای طرح کارورزی از اردیبهشت ماه امسال با هدف جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار از مقطع کاردانی تا مقطع دکترا از سوی وزارت کار آغاز شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: 125 واحد پذیرنده برای جذب کارورزان در اجرای این طرح در این استان وجود دارد.

آبایی بیان کرد: حداکثر سن در اجرای این طرح 27 سال برای مقطع تحصیلی کاردانی 30 سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی، 33 سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و 37 سال برای مقطع تحصیلی دکترا است.

وی ادامه داد: سپری شدن حداقل 6 ماه و حداکثر سه سال از تاریخ اخذ مدرک دانشگاهی، نداشتن سابقه شرکت در دوره کارورزی و دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت برای مردان از دیگر شرایط لازم برای ثبت نام کارجویان در این سامانه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد: دانش آموختگان دانشگاهی بیکاری که دوره خدمت نظام وظیفه را گذرانده باشند، طول دوره خدمت نظام وظیفه به حداکثر سن این افراد اضافه می‌شود.

آبایی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح به واجدان شرایط یک سوم دستمزد تعیین شده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می‌شود و رقم دستمزد برای مدارک فوق دیپلم 2 میلیون و 700 هزار ریال، لیسانس سه میلیون 100 هزار ریال و فوق لیسانس و بالاتر سه میلیون و 500 هزار ریال در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: واحدهای پذیرنده‌ای که کارورزان را پس از دوره کارورزی به کارگیرند تا دو سال از سهم بیمه کارفرما معاف می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: به‌کارگیری کارورزان برای کار تنها شامل دارندگان مدارک لیسانس به بالا می‌شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت