پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۲:۵۷:۴۷

۳۰ درصد از مصرف انرژی برق خمین در بخش کشاورزی است

مدیر توزیع برق شهرستان خمین با بیان اینکه ۳۰ درصد مصرف انرژی برق خمین در بخش کشاورزی است گفت: مشترکان این شهرستان بیش از ۶۸ میلیارد ریالبه توزیع برق بدهکار هستند.

مدیر توزیع برق خمین:

۳۰ درصد از مصرف انرژی برق خمین در بخش کشاورزی است

مصرف انرژی

۳۰ درصد از مصرف انرژی برق خمین در بخش کشاورزی است

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،حسینعلی فرامرزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 55 درصد از مصرف برق شهرستان خمین در حوزه مشترکان خانگی است، گفت: 450 مورد انشعابات برق تجاری و خانگی از ابتدای امسال در سطح شهر و روستاهای خمین برای مشترکان توزیع شده است.

وی افزود: تاکنون 200 عدد کنتور معیوب مشترکان تعویض شده و 220 مورد کنتور از نوع آنالوگ به کنتور دیجیتال تبدیل شده است.

مدیر توزیع برق خمین تصریح کرد: تعویض شبکه‌های فرسوده و اصلاح آن ها به منظور بازسازی و به روز شدن شبکه برق انجام شد که 40 کیلومتر، شبکه روستایی و یک هزار و 200 مورد لامپ‌های روشنایی معابر در سطح شهرستان در 6 ماهه نخست امسال بالغ بر10 میلیارد ریال در این طرح انجام شده است.

فرامرزی با بیان اینکه حوزه کشاورزی بیش از 30 درصد مصرف انرژی برق شهرستان خمین را به خود اختصاص داده است، افزود: در راستای مصرف بهتر و حداقلی کشاورزان اقدام‌مناسبیانجام شده و آن پرداخت بهای مصرف برق آنان به صورت رایگان در شرایط خاموشی چاه‌های آب در ساعات اوج مصرف است.

وی اضافه کرد: همچنین دو دستگاه ترانس، 300 متر شبکه فشار متوسط زمینی و 400 متر شبکه فشار متوسط هوایی برای کشاورزان روستاهای جلماجرد و خلیل‌آباد تامین شده است.

مدیر توزیع برق خمین عنوان کرد: تعمیرات و به‌روز رسانی شبکه توزیع برق این شهرستان اقدام موثری در راستای کاهش خاموشی 14 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است که مبتنی بر 25 کیلومتر شبکه فشار متوسط، 12 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و 6دستگاه ترانس انجام شده است.

فرامرزی خاطرنشان کرد: در راستای آموزش و گسترش فرهنگ مصرف با نام طرح به سامان فعالیت‌های خوبی انجام شده که از جمله آن ها می‌توان به اجرای طرح به سامان در 40 مدرسه و توزیع بیش از دو هزار نسخه کتاب و بروشور آموزشی با محتوای مصرف بهینه انرژی مانند حذف لامپ‌های غیرمتعارف از واحدهای تجاری و دیگر مکان‌های عمومی مانند مدارس اشاره کرد.

وی با اشاره به مطالبات توزیع برق خمین بیان کرد: توزیع برق خمین از مشترکان خود بیش از 68 میلیارد ریال مطالبه دارد و از ابتدای امسال تاکنون 100 مورد انشعابات غیرمجاز در این شهرستان کشف و جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت