شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۵:۴۳:۵۲

۳۰۰ هزار دلار کالا از استان مرکزی به اتیوپی صادر شد

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی گفت: ۳۰۰ هزار دلار کالا از استان مرکزی به اتیوپی صادر شد.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مرکزی:

۳۰۰ هزار دلار کالا از استان مرکزی به اتیوپی صادر شد

به نقل از خبرگزاری تسنیم ، محمود نعمتی ظهر امروز در نشستی با صادرکنندگان استان که با حضور یک هیئت تجاری از اتیوپی برگزار شد اظهار داشت: سال 93 تولید ناخالص ملی 26 هزار و 500 میلیارد تومان بوده که ارزش آن هفت میلیون دلار برآورد شده است،

وی افزود: 46 ناحیه و شهرک صنعتی در استان فعال هستند که 100 هزار نفر در دو هزار و 800 واحد صنعتی فعال در این نواحی مشغول به کارند و توانسته‌ایم رتبه نخست تنوع محصولات تولیدی کشور را به خود اختصاص دهیم.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی تصریح کرد: صنایع بزرگ و مادرتخصصی چون هپکو، کمباین‌سازی و واگن‌پارس در استان مرکزی مستقر بوده و این استان علاوه بر صنعتی بودن و تولید انواع محصولات غذایی صنعتی در بخش کشاورزی هم دارای ظرفیت‌های بسیار است.

نعمتی بیان کرد: این استان به سبب توانمندی‌هایی که در بخش صنعت و کشاورزی دارد، رتبه نخست ذخیره سولفات سدیم، رتبه دوم سنگ تراورتن کشور، رتبه نخست صادرات ماهیان زینتی و رتبه دوم تولید انار و طالبی و رتبه سوم تولید گل‌های شاخه‌بریده را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: صادرات استان در هشت ماهه امسال 650 میلیون دلار بوده که ارزش هر تن کالای صادره از استان 637 دلار برآورد شده است و با این میزان از صادرات سهم چهار درصدی از از کشور را در اختیار دارد، واردات استان هم در این مدت 234 میلیون دلار بوده است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مرکزی عنوان کرد: سال گذشته دو میلیون و 900 هزار دلار کالا از ایران به اتیوپی صادر شده که 300 هزار دلار آن از استان مرکزی بوده است.

نعمتی اضافه کرد: تولید اکثر کالاهای مورد نیاز کشور اتیوپی در استان مرکزی فرصت مناسبی برای افزایش تعاملات این کشور با استان است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت