پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۱:۱۵:۲۱

۲ حفار غیرمجاز آثار میراث فرهنگی در خمین دستگیر شدند

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خمین از دستگیری ۲ حفار غیر مجاز آثار میراث فرهنگی در محل یکی از آثار ملی این شهرستان خبر داد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خمین:

۲ حفار غیرمجاز آثار میراث فرهنگی در خمین دستگیر شدند

« علی مشهدی » روز پنجشنبه افزود: این ۲ حفار غیر مجاز در شامگاه گذشته در یکی از روستاهای خمین اقدام به حفاری کردند که با همکاری  اعضای انجمن میراث فرهنگی  و اقدام به موقع نیروی انتظامی، دستگیر شدند.
وی بیان کرد: این افراد برای گذراندن مراحل قانونی و تحقیقات بیشتر به مراجع قضایی معرفی شدند.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خمین اظهار داشت: محل مورد حفاری در فهرست آثار ملی قرار دارد و بعد از تکمیل تحقیقات نام این محل و اطلاعات کامل به شهروندان اعلام می شود.
مشهدی گفت: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات‌های بازدارنده، حفاری غیر مجاز جرم  محسوب می‌شود و مشمول ۶ ماه تا سه سال حبس تعزیری و ضبط اموال حفاری به نفع دولت است.
وی افزود: یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی به صورت شبانه روز آماده دریافت اخبار و اطلاعات درباره حفاری های غیرمجاز، قاچاق اشیای تاریخی و تجاوز به حریم آثار تاریخی است.
۲۵۰ اثر تاریخی و طبیعی در خمین شناسایی شده است و این شهرستان از نظر دستکندها و سنگ نگاره ها در جایگاه اول کشور و از نظر کبوترخانه رتبه نخست استان مرکزی را دارد.
خمین زادگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی است که در ۶۱ کیلومتری اراک قرار دارد.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت