یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۸:۳۸:۵۸

۲۸ درصد دانشجویان استان مرکزی غیربومی هستند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: ۲۸ درصد دانشجویان استان مرکزی غیربومی هستند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی؛

۲۸ درصد دانشجویان استان مرکزی غیربومی هستند

دانشجویان غیربومی

۲۸ درصد دانشجویان استان مرکزی غیربومی هستند

به نقل از تسنیم، غلامرضا فتح‌آبادی در شورای عالی روسای دانشگاه‌ها با اشاره به یافته‌های فاز نهم اطلس جامعه نظام آموزش عالی استان مرکزی اظهار داشت: در استان مرکزی 74 مرکز آموزشی عالی وجود دارد که شامل 15مرکز دولتی، 13 مرکز پیام نور، 19 مرکز علمی-کاربردی، 19 واحد آزاد اسلامی و هشت موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی است.

وی افزود: 77هزار دانشجو در استا ن مرکزی تحصیل می‌کنند که 66درصد در دانشگاه آزاد اسلامی، 26درصد در دانشگاه‌های دولتی، 15درصد در دانشکاه‌های پیام نور، 9 درصد مراکز علمی-کاربردی و چهار درصد در مراکز آموزشی عالی غیردولتی تحصیل می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: دانشجویان بومی استان مرکزی 72درصد و دانشجویان غیربومی 28درصد هستند که 44درصد دانشجویان دختر و 56درصد هم پسر هستند.

فتح‌آبادی بیان کرد: 18 درصد دانشجویان در مقطح کاردانی، 56 درصد کارشناسی، 22 درصد کارشناسی ارشد و 3 درصد در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: 45 درصد دانشجویان در رشته علوم انسانی، 6 درصد علوم پایه، 7 درصد علوم پزشکی، دو درصد کشاورزی، 3 درصد هنر، 25 دصد فنی و مهندسی و یک درصد در رشته زبان تحصیل می‌کنند.

مدیرکل دفتر امرو اجتماعی عنوان کرد: نسبت جمعیت دانشجویان به مراکز آموزش عالی استان 18 به یک نفر است به این معنی که به طور میانگین به ازای تعداد 18 نفر جمعیت، یک نفر دانشجو در مراکز عالی استان مشغول به تحصیل هستند که این نسبت در سال گذشته 16 به یک بوده است.

فتح‌آبادی خاطرنشان کرد: نسبت استاد به دانشجو  در استان مرکزی 11 به یک است به این معنی که به ازای هر یک نفر استاد 11 دانشجو در کلاس‌های درس مشغول به تحصیل هستند، بهترین وضعیت در مراکز غیرانتفاعی و با نسبت پنج به یک و بدترین وضعیت در مراکز دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی با نسبت 13 به یک است که این نسبت در سال گذشته 13 به یک بوده که امسال به 11 به یک رسیده است.

وی اضافه کرد: تعداد 71 خوابگاه در دانشگاه‌های استان وجود دارد که تعداد خوابگاه‌ها نسبت به سال گذشته هفت در صد افزایش داشته که بیشترین خوابگاه‌ها هم در دانشگاه‌های دولتی استان وجود دارد و در مجموع 7 هزار و 245 نفر در خوابگاه‌ها ساکن هستند که تعداد دانشجوهای مقیم خوابگاه‌ها 38درصد کاهش داشته است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: نظام آموزش عالی در تمام دنیا دچار تغییر تحول است و همچنین سال آینده هفت مرکز غیرکاربردی باید حذف شوند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت